رسیدگی به پرونده‌ اخلال در بازار ارز و سکه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در سی‌وپنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره ایجاد فضای اتهام‌زنی در بین برخی از مسئولان و به خصوص اتهام‌زنی به مسئولان قوه قضائیه نظیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور پرسید، گفت: من بارها در همین مکان و جلسه توصیه کرده‌ام که خوب است همه قانون را رعایت کنیم زیرا رعایت قانون به نفع همه است.

وی گفت: ما باید از اتهام‌زنی در هر رده و هر مسئولیتی اجتناب کنیم زیرا این فضا به نفع کشور و خودمان نخواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای درباره شکایت و رسیدگی به چنین اتهاماتی گفت: من پیش از این نیز گفته بودم که اگر افراد نسبت به کسی شکایتی داشته باشند دستگاه قضایی ورود پیدا خواهد کرد و به شکایت مطرح شده رسیدگی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره اتهام‌زنی به شخص پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شنیده‌ام که ایشان می‌خواهند طرح شکایت کنند هر چند هنوز اطلاعی ندارم که این شکایت به دستگاه قضایی ارائه شده است یا نه؛ اگر ارائه شده باشد به طور طبیعی در مسیر رسیدگی قرار خواهد گرفت.

یکی از خبرنگاران از محسنی‌‌اژه‌ای پرسید: وزیر اطلاعات و فرمانده کل سپاه بارها درباره دست ‌داشتن گروهی در قضیه اخلال در بازار ارز و سکه تذکر داده‌اند؛ آیا در این زمینه دستگاه قضایی اقدامی انجام داده است؟ وی پاسخ داد: هر موردی را که سیستم‌های اطلاعاتی به آن برسند و به ما در دستگاه قضایی ارجاع دهند به طور قطع و یقین برخورد قاطع و سریعی در آن موضوع خواهد شد.

وی گفت: دو یا سه پرونده از مراجع اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه به ما رسیده است که در حال حاضر روند رسیدگی به آنها انجام می‌شود.

یکی از خبرنگاران از دادستان کل کشور درباره روند رسیدگی به پرونده بیمه ایران و فساد سه هزار میلیاردی پرسید که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: من پیش از این نیز گفته بودم که در پرونده اختلاس از بیمه ایران و فساد سه هزار میلیارد تومانی هنوز هستند افرادی که پرونده‌شان مفتوح است و نوبت رسیدگی به آنها نرسیده است.

وی گفت: هر مقدار از متهمان این پرونده که محاکمه شوند حتما رسانه‌ها و مردم از آن مطلع خواهند شد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر خبر آزاد شدن حیدری‌فر یکی از معاونان دادستان سابق تهران گفت: من درباره جزئیات اتهامات این فرد نمی‌توانم به لحاظ قانونی اطلاع‌رسانی کنم.

وی گفت: هر پرونده‌ای فرجه رسیدگی و تحقیقات قانونی دارد که با پایان تحقیقات متهم می‌تواند براساس تشخیص قاضی از زندان آزاد شود.

وی گفت: در قانون مواردی که باید یک متهم بازداشت موقت باشد قید شده است و احتمالا در این پرونده هم تحقیقات به نقطه‌ای رسیده است که قاضی تشخیص داده که می‌توان این فرد را آزاد کرد.

وی تصریح کرد: علی‌ای حال امیدواریم رسیدگی به این پرونده طولانی نشود و هر چه زودتر پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه برود.

یکی از خبرنگاران گفت؛ نظر می‌رسد تمامی تدابیری که دستگاه قضایی کشور در مبارزه با فروشندگان مواد مخدر صنعتی به کار برده موفق نبوده و لزوم یکسری تدابیر برای ریشه‌یابی و سپس خشکاندن آن ریشه‌ها ضروری است؟ که اژه ای در پاسخ گفت: بله بنده هم با شما موافقم که یکسری ریشه‌ها وجود دارد که باعث می‌شود مواد مخدر به خصوص مواد روانگردان و صنعتی در کشور ما شیوع بیشتری داشته باشد.

وی گفت: ما هم می‌دانیم که برخی از سرویس‌های کشورهای بیگانه تمام تلاش خود را می‌کنند تا جوانان کشورمان را معتاد به این گونه مواد کرده و آنها را از بین ببرند.

وی گفت: هر چند این به این معنی نیست که ضرورت این ریشه یابی باعث شود تا ما از کار اصلی‌مان که مبارزه با توزیع مواد مخدر است دست بکشیم.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: البته برای اطلاع شما می‌گویم که براساس آماری که پلیس و دادگستری ارائه می‌کند با توجه به برخوردهای شدید و قاطع چند ماه گذشته کشف و مبارزه با مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است.

وی گفت: نکته دیگری که باید بگویم این است که مواد مخدر صنعتی ضرر بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد که این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: رسیدگی به پرونده‌ اخلال در بازار ارز و سکه , پرونده‌ اخلال در بازار ارز و سکه , اخلال در بازار ارز و سکه , قوه قضائیه ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : دو شنبه 27 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی