جریمه۱۰میلیاردی برای متهمان اصلی گرانی مسکن
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

این روزها گرانی مسکن به داستان تلخ دامنه داری تبدیل شده و اخبار حول آن دل مردم را بیشتر به درد می‌آورد. در این بین مسئولان می‌گردند و دلایلی را برای این بازار آشفته می‌یباند. از گرانی زمین گرفته تا افزایش قيمت انواع مصالح ساختماني و ادوات دخیل در تهیه سرپناه همه دلیل گرانی این نیاز اساسی بشر می‌شوند. 

به گزارش افکار، بزرگمهر صادقی برای کنترل بازار و براساس شکایت‌های مردمی از جریمه ۵۰ واحد صنفی و کارخانه بزرگ تولید و عرضه شیرآلات و برق ساختمان خبر داد و گفت: ۳ اکیپ گشت سیار مشترک سازمان صنایع ومعادن و تعزیرات حکومتی به مراکز فروش این محصولات در لاله‌زار، خیابان بنی هاشم و میرزای شیرازی سر زدند. 

به گفته وی این ۵۰ واحد متخلف و گران فروش که ۱۵ شرکت بزرگ و ۳۵ مغازه را شامل می شود ۱۰ میلیارد ریال جریمه شده اند. که بخش زیادی از این مبلغ متعلق به شرکتهاست. 
صادقی اظهار کرد: دو شرکت معروف هر کدام به ترتیب ۵۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند و اینها بیشترین رقم جریمه برای گرانفروشی است.

البته نباید نادیده گرفت که تعزیرات حکومت تنها مرجع رسیدگی به شکایات است و تعیین قیمت با ارگانهایی مانند سازمان حمایت و سازمان صنعت و معدن تجارت بوده و حال اگر قیمت شیرآلات بدون تخلف و گرانفروشی هم کمی تند و تیز است و باید علت را از این مراجع جویا شد. 

البته در این بین رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، میزان نرخ تورم، ساخت مسکن مهر در خارج‌ از شهرها، بی‌توجهی به احیای بافت‌های فرسوده و نبود تعادل میان عرضه و تقاضا را از جمله دلایل افزایش قیمت مسکن می داند. 

محمدحسین مقیمی بر این باور است که تا زمانی که تقاضا برای برای مسکن بیشتر از عرضه باشد قیمت‌ها تنزل نخواهد داشت و البته توجه به احیای بافت فرسوده نیز به میزان زیادی در کاهش قیمت مسکن تاثیر گذار است

وی در این رابطه نه تنها قیمت مواد تشکیل دهنده مسکن را اولویت های گرانی نمی داند بلکه هیچ اشاره ای به تاثیر آن در گرانی بازار مسکن نمی کند.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: جریمه۱۰میلیاردی , متهمان , گرانی مسکن , مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : سه شنبه 4 مهر 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی