همین حالا لپ‌تاپتان را خاموش کنید!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از تورنتو نیوز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اجازه داده‌اید فناوری بر تمام جنبه‌های زندگی‌تان حکومت کند باید هرچه زودتر این شرایط را تغییر دهید چون ناگزیر به اختلالی موسوم به «استرس دیجیتالی» مبتلا خواهید شد.

هرچند استفاده از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه در عصر حاضر مزایای بسیاری برای انسانها دارد و نقش مهمی در زندگی آنها ایفا می‌کند اما نباید اجازه دهیم که این وسایل و ابزار دیجیتالی و مصنوعی بر زندگی ما حاکم شوند.

آیا آخرین باری که ارتباط خود را واقعا با دنیای دیجیتال قطع کرده‌اید، به خاطر می‌آورید؟

به گزارش تورنتو نیوز، متخصصان سلامت عمومی در این مقاله به چند نکته مفید و کاربردی برای مقابله با استرس دیجیتالی اشاره کرده‌اند که به قرار زیر است:

- پس از اتمام ساعت کاری تمام ابزار و وسایل دیجیتالی مرتبط با کار را خاموش کنید. وقتی مدام یعنی حتی پس از پایان ساعت کار در دسترس هستید به سادگی مشکلات را به سوی خود می‌خوانید. هرچند پاسخ دادن به موارد ضروری بلامانع است اما در موارد غیراضطراری می‌توان کار را به روز بعد موکول کرد.

- تا حد امکان تلاش کنید با اطرافیان، همکاران، دوستان و آشنایان و اعضای خانواده خود ارتباط رو در رو داشته باشید. در روابط مرسوم از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا پیامک تشخیص منظور یا احساس واقعی فرد مخاطب کار دشواری است بعلاوه انتظار کشیدن برای دریافت پاسخ نیز می‌تواند اضطراب آور باشد. پس مگر در مواقع ضروری ارتباط رو در رو را به هر شیوه دیگری ترجیح دهید.

- در مورد وارد کردن اسامی افراد در فهرست تماس‌های خود اندکی با احتیاط عمل کنید. دریافت انبوهی از پیغام‌های به روز شده در سایت‌های اجتماعی و یا ایمیل‌هایی از طرف افرادی که با آنها راحت نیستید بویژه در ساعات پیک کاری می‌تواند آزاردهنده باشد و به استرس شما بیفزاید. سر خود را با ارتباطات اضافی شلوغ نکنید. برای این منظور می‌توانید فهرست تماس‌های کاری را از تماس‌های شخصی و خانوادگی جدا کنید تا از آشفتگی ذهنی خود در این رابطه بکاهید.

- برای استفاده از ابزار دیجیتال و سایت‌های اجتماعی ولع نداشته باشید و زندگی خود را از این وسایل لبریز نکنید. فقط به موارد ضروری اکتفا کنید و اگر از در اختیار داشتن هر یک از آنها دچار استرس می‌شوید، بدانید که یک جای کارتان ایراد دارد باید برای رفع آن تلاش کنید.

- همیشه در دسترس نباشید. مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از ما زمان فوق العاده‌ای را صرف گشتن در دنیای مجازی یا تلفن همراه می‌کنیم. این روش نه تنها به روابط شما آسیب می‌رساند بلکه در واقع باعث می‌شود فرصت زندگی اجتماعی را از دست بدهید. بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند حتی المقدور یک ساعت در روز را بدون وجود لوازم دیجیتالی بگذرانید.




:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: استرس , دیجیتال , کارشناس , فناوری , فناوری روز ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 7 مهر 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی