آخرین قیمت خودروها پس از افزایش+جدول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد

سه‌شنبه گذشته کمیته قیمت‌گذاری خودرو با حضور اکثریت اعضای آن تشکیل جلسه داد و مقرر کرد که قیمت محصولات ایران خودرو بین ۹ تا ۳۱ درصد و قیمت تولیدات سایپا و پارس خودرو نیز ۱۴ تا ۲۳ درصد افزایش پیدا کند. افزایش قیمت محصولات خودروسازان در شرایطی است که با صعود نرخ ارز و همچنین تشدید محدودیت‌های بین‌المللی هزینه تولید در شرکت‌های خودروساز اوج گرفت و آنها علاوه بر فروش سهام و برخی از دارایی‌های خود، از دولت خواستند که قیمت خودروهای تولیدی را افزایش دهند.

هر چند به گفته برخی از اعضای کمیته خودرو، خودروسازان با ارائه دلایلی به کمیته مذکور خواستار افزایش ۵۰ تا ۶۵ درصدی قیمت خودرو بودند، اما در نهایت سازمان حمایت با سقف ۲۱ تا ۲۳ درصدی موافقت کرد. در همین حال خودروی گرند ویتارا با ۳۱ درصد افزایش قیمت رکورددار خودروهایی است که مشمول مصوبه کمیته خودرو بوده‌اند.

از سوی دیگر از بین محصولات ایران خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز کمترین افزایش قیمت را داشته است، اما در شرکت سایپا ماکسیما با ۱۴ درصد و تندر E۱ با ۲۳ درصد افزايش قيمت، کمترین و بیشترین رشد را تجربه کردند.با وجود این افزایش قیمت، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ظاهرا خودروسازان باز هم از مصوبات کمیته قیمت‌گذاری گلایه دارند؛ چرا که معتقدند با احتساب قیمت‌های یاد شده باز هم ضرر خواهند کرد. با وجود این، خودروسازان از یک مصوبه رضایت کامل دارند و اینکه دولتی‌ها به آنها قول دادند که قیمت خودرو را شناور کنند، به این ترتیب که از این پس قیمت خودروهای داخلی متناسب با تغییرات ارزی تعیین خواهد شد. به عبارت بهتر، قرار است قیمت خودروهای داخلی از این پس متناسب با هزینه های ارزی خودروسازان تعیین شود و هرچه ارز بالا رفت و پایین آمد، خودرو هم بالا و پایین شود.

با این شرایط، نرخ ارز در هر حالتی که باشد قیمت خودرو نیز متناسب با آن حرکت خواهد کرد.این به این معنا است که ارز تصمیم می‌گیرد کدام خودرو با کدام قیمت عرضه شود. با توجه به آنکه از مرحله سفارش‌گذاری قطعات تا تولید خودرو، حدود دو ماه طول می‌کشد، سازمان حمایت هر دو ماه یک بار نسبت به تعیین قیمت‌های جدید خودرو اقدام خواهد کرد و مشتریان مجبورند هر دو ماه یک بار شاهد قیمت‌های جدید باشند. اولین جلسه از سری جلسه‌های موردنظر، سه هفته دیگر برگزار خواهد شد و گفته می‌شود قیمت جدید خودروها بر پایه نرخ مبادله ای دلار تعیین می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: آخرین قیمت خودروها پس از افزایش , جدول , نرخ ارز , خودرو پژو ۴۰۵ , خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 20 مهر 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی