درباره تيترهای BBC از اصولگرایان منتقد دولت
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از الف

سوال: چرا نقدهاي امثال دكتر توكلي، دكتر نادران و ديگر اصولگرايان منتقد از عملكرد دولت، گاهي تيتر بي‌بي‌سي و ديگر رسانه هاي ضدنقلاب مي‌شود و چرا اين افراد براي رسانه‌هاي دشمن خوراك فراهم مي كنند؟!

پاسخ: در عداوت صريح و عملي رسانه هاي ضدانقلاب با نظام اسلامي و تلاش مستمر آنها براي ضربه‌زدن به اسلام و ايران نباید اندک تردیدی داشت اما در پاسخ به سوال فوق چند نكته لازم به يادآوري است:

۱- در نگاه ديني به مسووليت شهروندي و سياسي، هر شهروند، تكليف و وظيفه دارد در قبال انحراف و خطاي ديگر شهروندان و بخصوص مسوولان نظام، موضع بگيرد و تذكر دهد. نقد اشتباهات و انحرافات، اگر با نيت انجام وظيفه «نهي از منكر» باشد، تكليف هر شهروند در نظام اسلامي است چه رسد به هر نماينده مجلس.

برادراني كه از نمايندگان مجلس خرده مي‌گيرند كه چرا اينقدر از دولت انتقاد مي‌كنيد، آيا از دولت و كارگزارانش نيز مي‌پرسند كه چرا اينقدر قانون‌شكني مي‌كنيد؟ درست است كه بايد مراقب باشيم نقدمان از همديگر، مارا دشمن شاد نكند اما دشمن شادي دليل كافي براي تعطيل كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر نيست.

۲- قابل انكار نيست كه هشدار و انتقاد از انحرافات و اشتباهات مسوولان كشور، مي تواند باعث جلوگيري از انحراف و پيشگيري از اشتباه ‌شود و يا حداقل از سرعت انحراف و اشتباه مي‌كاهد و آنها را پرهزينه مي سازد.

درست است كه بي‌بي‌سي و رسانه هاي ضدانقلاب از انتقادات مسوولان داخلي به همديگر خوشحال مي شوند و آنها را مفصلا بازتاب مي‌دهند اما جاي اين سوال باقي است كه چه چيزي رسانه‌هاي ضد انقلاب را خوشحال‌تر مي كند؟

اصل ارتكاب انحراف و قانون‌شكني توسط مسوولان يا انتقاد از قانون شكني و تلاش براي توقف قانون شكني و انحراف؟ بي‌بي‌سي و ديگر دشمنان نظام از كدام عمل خوشحال مي‌شوند و از كدام ناراحت؟

۳- بي‌بي‌سي و ديگر رسانه‌هاي ضد انقلاب، انتقادات از مسوولان كشور را بلند و همه جانبه منعكس مي كنند به اين اميد كه به مخاطبانشان اميد دهند كه مسوولان ايران با هم جدال و دعوا دارند. اين البته يك بخش قضيه است. بخش ديگر قضيه اين است كه انتشار نقدهاي مسوولان از عملكرد همديگر، نشان ‌دهنده كيفيت و كاركرد مردمسالاري ديني است. درست است كه نهي از منكر و نقد شهروندان – مسوولان و مسوولان- مسوولان، ممكن است باعث خوشحالي ظاهري دشمنان انقلاب باشد اما در عين حال سند گوياي آزادي بيان و مردمسالاري ديني و سند افتخار ماست. ما بايد افتخار ‌كنيم كه مي‌توانيم بلند، صريح و شجاعانه انتقادمان را از مسوولان كشور بيان كنيم و انحرافات را تذكر دهيم و در اصلاح حركت نظام بسوي ارزشهاي اسلامي و انقلابي، موثر باشيم.

۴- مهمترين پاسخ به برادراني كه ايراد مي‌گيرند كه «چرا نقد امثال توكلي تيتر بي‌بي‌سي و رسانه‌هاي ضد انقلاب مي‌شود»، اين است كه چرا اصولاً تيتر بي‌بي‌سي براي شما مهم است؟ آيا تيتر بي‌بي‌سي بايد در عملكرد سياسي ما و انجام تكليف ما اثر بگذارد؟ آيا سياستمداران ايراني و نمايندگان مجلس براي اداي وظيفه و تكاليف‌شان بايد رفتار خود را با بي بي‌سي تنظيم كنند؟

درست است كه سياستمداران ايراني بايد شديداً مراقب باشند كه مورد تشويق ضد انقلاب و دشمنان اسلام قرار نگيرند اما اين كه تيتر بي‌بي‌سي اينقدر براي ما مهم باشد كه رفتارمان را با آن تنظيم كنيم، اشتباهي اساسي و راهبردي است و ما را در برابر بي‌بي‌سي به انفعال مي‌كشاند.

ما بايد تكليف‌مان را درست تشخيص دهيم، در اجراي آن نهايت توانمان را بكار ببنديم مراقب باشيم رفتارمان به نفع دشمنان اسلام و ايران تمام نشود و مخالف نظر ولي‌فقيه هم نباشد، حالا بي‌بي‌سي و اذنابش هرچه دوست دارد بگويند. به قول حاج كاظم در آژانس شيشه‌اي: بي‌بي‌سي امنيت ملي را تعيين نمي‌كند!




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: اصولگرايان منتقد از عملكرد دولت , انحراف و قانون‌شكني , تيترهای BBC , ضد انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی