شکست سنگین نیکی کریمی در فوتبال!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

 

شکست سنگین نیکی کریمی در فوتبال!
درحالي كه حدود دو ماه از توزيع سري اول مجموعه روزي روزگاري فوتبال مي گذرد پخش كننده اين مجموعه از چگونگي ادامه توزيع آن اظهار بي اطلاعي مي‌كند و برنامه ريز اين مجموعه خبر از تغيير موسسه پخش كننده و توزيع سري دوم آن آن در روزهاي آينده مي‌دهد

حدود دو ماه قبل و طي يك نشست رسانه‌اي نيكي كريمي‌ از مجموعه «روزي روزگاري فوتبال» كه تهيه‌كنندگي و كارگرداني‌اش را به عهده داشت رونمايي كرد. مجموعه‌اي كه به سفارش فدراسيون فوتبال توليد شد و قرار بود به عنوان مجله هفتگي فوتبال ايران وارد شبكه نمايش خانگي شود. همان زمان تيتر و عكس اكثر روزنامه‌هاي ورزشي به حضور نيكي كريمي‌ سر تمرين تيم‌هايي چون استقلال، سپاهان و راه‌آهن خلاصه مي‌شد. از آن‌جايي كه در اين سال‌ها نيكي كريمي‌ در مصاحبه‌ها و مناسبت‌هاي گوناگون از علاقه زيادش به فوتبال خبر داده بود در ابتدا به نظر مي‌رسيد كه اتفاق خوبي قرار است رخ دهد.

مجموعه اول «روزي روزگاري فوتبال» با محوريت معرفي باشگاه سپاهان و مصاحبه با منصور ابراهيم‌زاده، مهدي مهدوي‌كيا و احسان حدادي(برنده مدال نقره المپيك لندن در رشته پرتاب ديسك) به عنوان ميهمان ويژه عرضه شد اما در حالي كه هفته بعد همه منتظر قسمت دوم اين مجموعه بودند، خبري از آن نشد، هفته بعدترش هم خبري نشد تا عملا اين پروژه به دست فراموشي سپرده شود. همه ‌اين‌ها بهانه خوبي بود تا به سراغ افراد دست‌اندركار مجموعه برويم و علت اين مسئله و سرنوشت نهايي مجموعه را از آن‌ها بپرسيم. علي اسدزاده، مدير‌عامل شركت تصوير گستر پاسارگاد كه وظيفه پخش اين مجموعه را به عهده دارند و امير‌حسين آرمان برنامه‌ريز «روزي روزگاري فوتبال» به سوالات هفت صبح در اين خصوص پاسخ دادند. پاسخ‌هايي كه در نوع خودش جالب توجه است.

نيكي كريمي‌ قول پخش هفتگي نداد

نيكي كريمي‌ تهيه‌كننده و كارگردن اين مجموعه قبل از توزيع قسمت اول در گفت‌وگو با خبرآنلاين گفته بود كه از ابتدا هدف او از ساخت چنين مجموعه‌اي توزيع در شبكه نمايش خانگي نبوده است:«هدف ما نمایش خانگی نبود. من به همراه دستیارانم وفیلم‌بردارم جمع شدیم وفکرکردیم امسال می‌خواهیم چه کارکنیم وتمرکزمان را بگذاریم روی فیلم یاسریال یا چیز دیگری، ضمن این‌که من پروانه نمایش جدیدم را می‌خواستم بگیرم.

به این فکر کردیم که وقت‌مان را بگذاریم روی چیزی که خیلی دوست داریم و برای آن زمان زیادی می‌گذاریم. آن هم تماشای فوتبال و دنبال کردن اخبار فوتبال است. این ایده را به فدراسیون فوتبال دادیم. آن‌ها به ما این پیشنهاد رادادند که مردم هم آنرا ببینند و ماهم استقبال کردیم.» اين مجموعه قرار بوده به معرفي باشگاه‌هاي فوتبال ايران، مدارس فوتبال و گفت‌وگو با فوتباليست‌ها و مربيان داخلي بپردازد و يكسري بخش‌هاي جذاب و حاشيه‌اي مرتبط با فوتبال هم در آن گنجانده شود كه البته به گفته كريمي‌ يکسری از آپشن‌های این مجموعه ثابت است. مثل خاطرات کاپیتان، معرفي باشگاه ومربی ومابقي آيتم‌ها مثل پیشکسوتان ومطبوعات متغير . حتي قرار بوده كه ‌اين مجموعه در سطح وسيع‌تر در خصوص باشگاه‌هاي خارجي هم ساخته شود.

البته نيكي كريمي‌ در همان ابتدا هم گفته بود كه قرار نيست اين مجموعه به صورت هفتگي توزيع شود ولي نهايتا قولي كه كريمي‌ داده بود اين بود كه حداكثر هر دو، سه هفته يك بار قسمت‌هاي مختلف اين مجموعه توزيع شود اما از ۱۱ آبان ماه تا الان حدود دو ماه مي‌گذرد و هيچ خبري از اين مجموعه نشده است.

روزي روزگاري فوتبال پروانه ساخت دارد يا ندارد؟

اولين سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چرا روزي روزگاري فوتبال پس از پخش قسمت اول توزيع‌اش متوقف شد. اسد‌زاده در اين خصوص مي‌گويد: «تا جايي كه من اطلاع دارم قسمت‌هاي ديگر اين مجموعه مجوز ساخت ندارند، عوامل توليد در پي گرفتن مجوز توليد هستند.

خب تا زماني كه مجوز ساخت وجود نداشته باشد قطعا پروانه نمايش هم صادر نمي‌شود كه ما بتوانيم قسمت‌هاي مختلف مجموعه را توزيع كنيم.» البته اسد‌زاده از اين موضوع بي‌اطلاع است كه تاكنون چند قسمت ساخته شده كه هنوز مجوز ساخت نگرفته و تهيه‌كننده كار را مطلع‌ترين فرد در اين زمينه مي‌داند. به همين دليل ما هم سراغ نيكي كريمي‌ رفتيم تا اطلاعات تكميلي در اين خصوص را از او كسب كنيم كه گويا كريمي‌ در حال حاضر در ايران نيست و به مسافرت خارج از كشور رفته است ، بر همين اساس سراغ امير‌حسين آرمان، برنامه‌ريز اين مجموعه رفتيم كه جواب او كاملا در تناقض با آن چيزي بود كه اسد‌زاده عنوان كرده بود.

به گفته آرمان گروه توليد مجموعه از پخش‌كننده سري اول كه موسسه «تصوير گستر پاسارگاد» بود ناراضي هستند و به همين علت هم در پي پخش‌كننده جديدي مي‌گردند. به گفته آرمان مرحله تغيير پخش‌كننده مراحل قانوني طولاني و وقت‌گيري دارد به همين علت هم تا‌كنون پخش سري‌هاي بعدي اين مجموعه عملي نشده است. اين در حالي است كه كريمي‌ در نشست خبري اين مجموعه كه چند روز قبل از توزيع سري اول برگزار شده بود اعلام كرده بود: «روزي روزگاري فوتبال» با سرمایه شخصی و تحت نظارت و حمایت فدراسیون فوتبال ساخته شده و عوامل سعی کرده‌اند برای منتشر کردن فیلم برنامه خوبی داشته باشند و طوری منتشر شود که از برنامه‌ای که دارند جلوتر باشند، خب اگر سازندگان مجموعه به فكر توزيع درست نباشند آن وقت همان سرمايه شخصي هم امكان بازگشت برايش به وجود نمي‌آيد و اين مي‌تواند ضربه بزرگي براي ادامه احتمالي كار آن‌ها باشد.

پخش مجموعه منظم مي‌شود

نكته دومي‌ كه با اسدزاده در ميان مي‌گذاريم اين است خب چرا از همان ابتدا مجوز تمام قسمت‌هاي اين مجموعه گرفته نشده كه براي پخش آن به صورت هفتگي مشكلي پيش نيايد. مديرعامل تصوير گستر پاسارگاد باز هم براي گرفتن جواب اين سوال تهيه‌كننده كار را مطلع‌تر مي‌داند. به گفته اسد‌زاده قرارداد اين مجموعه به صورت سريالي با اين موسسه بسته نشده و گويا براي هر قسمت قرارداد جداگانه‌اي بسته مي‌شود.

اما به گفته امير‌حسين آرمان مجوز ساخت و پخش مجموعه دوم آماده شده و به زودي جزئيات توزيع آن در رسانه‌ها اعلام خواهد شد. ضمن اينكه آرمان مسئله نداشتن مجوز ساخت را كاملا رد مي‌كند و تاكيد مي‌كند كه تمام قسمت‌هاي اين مجموعه مجوز دارند. آرمان حتي اين نكته را هم به صحبت‌هايش اضافه مي‌كند كه احتمالا پس از عوض شدن پخش‌كننده ‌اين مجموعه توزيع قسمت‌هاي بعدي روزي روزگاري فوتبال به صورت روتين و منظم پي گرفته خواهد شد.

البته آرمان از محتويات سري دوم چيزي نمي‌گويد ولي اگر به همان بخش كه در قسمت دوم خواهيد ديد در سري اول استناد كنيم معرفي باشگاه استقلال و گفت‌وگو با محمد مايلي كهن و محرم نويدكيا بخش‌هاي اصلي سري دوم خواهند بود.

استقبال خوب از قسمت اول

اما يكي از شايعاتي كه در خصوص عدم پخش قسمت‌هاي بعدي اين مجموعه وجود داشت اين بود كه عدم استقبال مخاطبان از اين مجموعه باعث شده كه قسمت‌هاي بعدي يا ساخته نشوند يا براي توزيع‌شان ترديد‌هايي به وجود بيايد كه اسد‌زاده خيلي دوپهلو به ‌اين مسئله پاسخ مي‌دهد: «توزيع نشدن سري جديد ربطي به عدم فروش سري اول ندارد. اتفاقا استقبال از اين مجموعه در سري اول خوب بوده فقط يك مقدار بايد برايش بيشتر تبليغات انجام شود تا مخاطبان بيشتر با فضاي آن آشنا شوند".»



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ/هنر , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه روزي روزگاري فوتبال , نيكي كريمي‌ , منصور ابراهيم‌زاده , مهدي مهدوي‌كيا , احسان حدادي ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 6 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی