۲۰ غذايي كه به جنگ سرماخوردگي مي روند
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جارنیوز:

ممكن است امسال هنوز دچار سرماخوردگي نشده باشيد، يا شايد ويروس ها به سراغ شما نيز آمده باشند، اما كم و بيش آن را پشت سر گذاشته باشيد. در هر دوي اين موارد، ممكن است خانواده تان به اندازه شما خوش شانس نباشند. گاهي اوقات تب و لرز و حالت تهوع، بسيار غير قابل تحمل مي شود و فرد را كاملاً به دردسر مي اندازد. اما اگر مي خواهيد سريع تر بهبود پيدا كنيد، به شما پيشنهاد مي كنيم غذاهاي زير را در برنامه روزانه خود بگنجانيد و با دست پر به جنگ سرماخوردگي برويد.

۱. سيب زميني
سيب زميني يك ابر غذا محسوب مي شود و گزينه بسيار سالم و مفيد براي افرادي است كه با سرماخوردگي دست و پنجه نرم مي كنند. اين غذا از دسته سبزيجات محسوب مي شود و داراي ارزش غذايي بالايي است. سيب زميني شيرين سرشار از پتاسيم، ويتامين هاي A و C و كلسيم است كه به حفظ سلامتي و مبارزه با نشانه هاي سرماخوردگي كمك مي كند.

۲. بادام شيرين
سرشار از ويتامين E است و به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي كند.


۳. پنير محلي
شامل آنتي اكسيدان سلنيم است كه سيستم ايمني را تقويت مي كند. مي توانيد پنير محلي را در وعده صبحانه خود بگنجانيد.

۴. سير
سير يكي ديگر از محبوب ترين ابر غذاها در مبارزه با سرماخوردگي است. به دليل تركيبات خاصي كه در سير موجود است، اين غذا توانايي ويژه اي در جلوگيري از انتشار سرماخوردگي و پخش شدن آلودگي دارد.

۵. فلفل دلمه اي قرمز
با وجود اينكه مجبور كردن فرزندانتان به جويدن و قورت دادن حتي تكه كوچكي از فلفل دلمه اي، كاري دشوار است. اين غذا سرشار از ويتامينC و بسيار آبدار است. اين ويژگي ها به جلوگيري از كاهش آب بدن نيز كمك مي كند.

۶. قارچ
قارچ سرشار از بتاگلوكن است كه به تقويت سيستم ايمني كمك مي كند. با اضافه كردن آن به سوپ و غذاهاي خود، از فوايد آن بهره ببريد.

۷. شكلات تلخ
شكلات تلخ تنها يك دسر نيست، بلكه به گلبول هاي سفيد كمك مي كند تا سيستم ايمني بدن با عفونت و سرماخوردگي مبارزه كند. بنابراين هميشه مقداري شكلات تلخ در اطراف خود داشته باشيد.

۸. عسل
عسل نيز يكي از ابر غذاها محسوب مي شود. اين ماده طبيعي به توقف رشد باكتري كمك مي كند. همچنين اگر سرماخوردگي شما با سرفه همراه باشد، عسل سرفه ها را متوقف مي كند. مي توانيد آن را به آب گرم يا چاي كمرنگ اضافه كنيد و بنوشيد.

۹. آب
آب براي بدن بسيار حياتي استو اگر به اندازه كافي آب ننوشيد، بدن نمي تواند از خود در برابر سرماخوردگي محافظت كند. اطمينان پيدا كنيد به مقدار لازم آب مي نوشيد و هرگز نوشيدني هايي مانند آب ميوه هاي صنعتي را جايگزين آب نكنيد.

۱۰. محصولات تمام غلات
اين مواد سرشار از روي هستند كه براي سالم نگهداشتن سيستم ايمني ضروري است. مي توانيد ماكاروني تمام غلات، نان، غلات يا برنج قهوه اي را در برنامه غذايي خود جاي دهيد.

۱۱. موز
موز سرشار از ويتامين B۶ است كه به بدن در مبارزه با عفونت ها كمك مي كند. مي توانيد موز را با سريل غلات صبحانه مخلوط كنيد و به جنگ ميكروب ها برويد.

۱۲. ليمو
اين ميوه غير از اينكه سرشار از ويتامين C است، باكتري هاي مفيد بدن را افزايش مي دهد. ليمو را بدون نمك و شكر استفاده كنيد. زيرا هر دوي اين مواد سيستم ايمني را ضعيف مي كنند.

۱۳. كيوي
هر كيوي ۹۰ تا ۱۱۰ ميلي گرم ويتامين C دارد. اين مقدار ويتامين C، از مقدار ويتامين موجود در يك پرتقال با اندازه متوسط نيز بيشتر است. كيوي سرشار از پتاسيم است كه از ماهيچه ها و اعصاب محافظت مي كند و آنها را قوي نگه مي دارد. همچنين حاوي ويتامين E است كه سيستم ايمني را تقويت مي كند. آنتي اكسيدان هاي موجود در اين ميوه، سلامت سيستم تنفسي، قلب و سلامت عمومي را بهبود مي بخشد.

۱۴. زنجبيل
اگر احساس كرديد در معرض سرماخوردگي هستيد و نشانه هاي آن در شما ظاهر شده است، با زنجبيل به جنگ آن برويد. يك تكه زنجبيل تازه را در يك ليوان آب داغ بيندازيد و هنگام صبح بنوشيد. اين كار علاوه بر اينكه مجراي بيني را باز خواهد كرد، سلامت گوارش را نيز بهبود مي بخشد.

۱۵. تخم كدو
تخم كدو سرشار از ويتامين ها، آمينو اسيدها و مواد معدني مانند روي است. روي با فعال كردن آنتي اكسيدان ها، سيستم ايمني را تقويت مي كند و آسيب هاي سلولي را به حداقل مي رساند.

۱۶. چغندر
چغندر پخته در بهبود سرماخوردگي بسيار موثر است. چغندر سرشار از آنتي اكسيدان و منيزيم است كه به عملكرد بهتر ماهيچه ها و اعصاب كمك مي كند. ويتامين B نيز در سلامت قلب موثر بوده و در زنان باردار به سلامت جنين كمك مي كند.

۱۷. چاي داغ
افرادي كه روزي ۵ فنجان چاي غليظ مي نوشند، ۱۰ برابر بيشتر از افرادي كه قهوه مي نوشند، توانايي مبارزه با ويروس ها را دارند.

۱۸. گريپ فروت و پرتقال
همه مي دانند كه مركبات سرشار از ويتامين C و آنتي اكسيدان هاي كم كالري هستند. بنابراين براي تقويت سيستم ايمني بدن، يك ليوان آب مخلوط مركبات را هنگام صبحانه فراموش نكنيد.

۱۹. تخم مرغ
زرده تخم مرغ سرشار از ماده معدني سلنيم است كه از سيستم ايمني بدن محافظت مي كند. تحقيقات نشان داده است زرده تخم مرغ نه تنها براي سلامتي قلب ضرري ندارد، بلكه حاوي كلسترول رژيمي است. پروتئين موجود در سفيده تخم مرغ نيز ارزش غذايي بالايي دارد و از بهترين انواع پروتئين ها است.

۲۰. تخم آفتابگردان
سرشار از مواد معدني، ويتامينE و آنتي اكسيدان است كه سلول ها را سالم نگه مي دارد. همچنين حاوي اسيد چرب امگا ۳ است.
همه اين مواد به سلامت و بهبود عملكرد سيستم ايمني، اعصاب و ماهيچه ها كمك مي كنند.

منبع:ماهنامه زندگي ايراني




:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: سرماخوردگي , درمان سرماخوردگي , تب و لرز و حالت تهوع ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 7 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی