حال تولید چگونه است؟/ این گزارش تاسف‌انگیز را بخوانید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان بازار از روند رو به رشد بیکاری در کشور خبر می‌دهند.

محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: وضع کارخانجات گلپایگان با توجه به شرایط اقتصادی که ایجاد شده مناسب نیست و بیشتر کارگران کارخانجات صنایع

پیش‌تر برخی منابع خبری از تعطیلی ۵۹۳۱ واحد صنعتی در ایران خبر داده بودند. بر اساس این گزارش در استان‌ خراسان رضوی ۱۱۴۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در استان فارس ۹۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در لرستان ۱۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در آذربایجان غربی ۵۲۵ واحد صنعتی تعطیل شده و در یزد نیز ۵۶۰ واحد صنعتی تعطیل شده است.
و تولیدی در حال بیکار شدن هستند.

به گفته نماینده گلپایگان: برخی از این کارخانجات و صنایع و واحدهای تولیدی نیاز به وارد کردن مواد اولیه از خارج از کشور هستند، با شرایط اقتصادی و تحریم‌های کنونی این امر به خوبی صورت نمی‌گیرد و کارخانجات در حال ورشکسته شدن می باشند.

شهلا میرگلو بیات نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی نیز در صحن علنی با تاکید بر این که: شهرستان ساوه قطب صنعتی کشور است، گفت: اگر در حمایت از کارخانجات این شهرستان اقدامی صورت نگیرد ۱۰ هزار کارگر در این شهرستان بیکار می شوند.

در این میان عباسعلی صفری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان کردستان با بیان این موضوع که: بسیاری از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان به علت کمبود نقدینگی، نوسانات ارز و عدم حمایت جدی از تولید و اشتغال تعطیل شده‌اند، گفته است: وعده‌های دولت در خصوص ایجاد واحدهای اشتغال‌زا در این استان محروم هنوز به ثمر نرسیده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری از تعطیلی ۵۹۳۱ واحد صنعتی در ایران خبر داده بودند. بر
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اشتغال در بخش صنعت در نیمه نخست امسال نردیک به ۴۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
اساس این گزارش در استان‌ خراسان رضوی ۱۱۴۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در استان فارس ۹۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در لرستان ۱۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده، در آذربایجان غربی ۵۲۵ واحد صنعتی تعطیل شده و در یزد نیز ۵۶۰ واحد صنعتی تعطیل شده است.


غلام حسین شافعی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران یکی از مشکلات اساسی و عمده در اقتصاد ایران را بی‌برنامگی می‌داند.

خبرآنلاین روز چهارشنبه بیستم دی ماه از قول نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نوشته است: طی سال‌های گذشته برنامه منسجم و بلند مدت در بخش تولید نداشته‌ایم و حرکت‌های بدون برنامه‌ریزی و با چشم‌های بسته بوده است.

به گفته وی واحدهای تولیدی"به دلایل اقتصادی
این در حالی است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سال گذشته وعده رفع بیکاری تا پایان امسال را داد و گفته بود: تا پایان سال ۹۱ معضل بیکاری به طور اصولی برطرف می شود.
نبودن" یا تعطیل شده‌اند یا"کم تر از ظرفیتشان تولید می‌کنند".

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اشتغال در بخش صنعت در نیمه نخست امسال نردیک به ۴۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

دولت آماری از اشتغال امسال ارائه نمی‌کند
شهروز افخمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به حضور عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه در این کمیسیون گفت: شیخ الاسلامی از عملکرد ایجاد اشتغال طی ۹ ماه گذشته آماری ارائه نکرد.

این در حالی است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سال گذشته وعده رفع بیکاری تا پایان امسال را داد و گفته بود: تا پایان سال ۹۱ معضل بیکاری به طور اصولی برطرف می شود.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: رفع بیکاری , بیکاری , اقتصاد ایران , مجلس شورای اسلامی , کارخانجات گلپایگان , وضع کارخانجات گلپایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 22 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی