آغاز طرح مطالعاتي بررسي وضع يوزپلنگ آسيايي در اصفهان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از واحدمرکزی خبر

طرح مطالعاتی بررسی وضع یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد در استان اصفهان آغاز شد. یوزپلنگ آسیایی یا یوزپلنگ ایرانی یک زیرگونه در معرض انقراض است.

این گونه جانوری زمانی در شبه قاره هند تا افغانستان ، ترکمنستان و ایران ، شبه جزیره عربستان و سوریه زندگی می کرد اما هم اکنون تعداد معدودی در مناطق حاشیه ای کویر مرکزی ایران زندگی می کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بررسی مطالعاتی گونه یوزپلنگ آسیایی را به علت در معرض انقراض بودن این گونه حائز اهمیت دانست و گفت : این طرح در پناهگاه حیات وحش عباس آباد که از بهترین زیستگاه های کشور برای بررسی این گربه سانان است اجرا می شود. لاهیجان زاده افزود : هدف از این طرح بررسی وضع ، حضور ، جمعیت و پراکنش گونه یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد است.

در این طرح حدود 60 دوربین تله ای مجهز به سامانه ردیابی کنترل و چک در بخش های مختلف این پناهگاه نصب می شود. این طرح در 2 مرحله اجرا می شود که در مرحله اول عملیات میدانی طرح و بررسی گونه یوزپلنگ آسیایی و سایر گوشت خواران منطقه و در مرحله دوم تجزیه و تحلیل داده ها ، شناسایی زیستگاه های حساس ، تعداد این گونه در معرض خطر و محدوده دقیق آنها مشخص می شود. پناهگاه حیات وحش عباس آباد در محدوده شهرستان های نایین و خورو بیابانک استان اصفهان قرار دارد.

حدود 75 تا 120 قلاده از این گونه نادر در ایران زندگی می کنند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: یوزپلنگ آسیایی , اصفهان , قلاده , حیات وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 15 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی