موبایل 600 برابر خطر ایجاد تومورهای مغزی را بالا می برد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از تلنا

آخرین دستاوردهای پژوهشکده پژوهشگاه دانش های بنیادی در زمینه بررسی اثرات موبایل بر روی سلول های انسانی حاکی است اگر میدان مایکروویو را در حد یک گیگا هرتز مانند تلفن همراه روی نرون های مغزی بیندازیم 600 برابر خطر ایجاد تومورهای مغزی را بالا می برد.
به گزارش خبرنگار تلنا، پروفسور هاشم رفیعی تبار با اشاره به آخرین دستاوردهای پژوهشگاه دانش های بنیادی در زمینه اثرات تابشی مانند تلفن همراه بر روی نانو ساختارها در سیستم زیستی، اظهار می دارد:دراین زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته و دستاوردهای بالایی داشته ایم که به خاطر حساسیت بالای آن فعلا تا قطعی نشدن آنها انتشار نمی یابد.
وی به تحقیقات صورت گرفته در زمینه نقش احتمالی تلفن همراه در ایجاد سرطان مغز اشاره می کند و می گوید که این احتمال در حال بررسی است و نتیجه این تحقیقات ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد چرا که در این موضوع شکی نیست که اگر میدان مایکروویو را در حد یک گیگا هرتز مانند تلفن همراه روی نرون های مغزی بیندازیم 600 برابر خطر ایجاد تومورهای مغزی را بالا می برد. مسئله این است که خطرناک بودن این میدان ها که می تواند ساختارهای نانو در داخل سلولهای انسانی را مورد مخاطره قرار دهد و انواع و اقسام مشکلات را ایجاد کند،ثابت شده است.
به گزارش خبرنگار تلنا،این در حالی است که اخیرا پژوهشگران علوم پزشکی در موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرده‌اند کودکانی کە از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند ۵ برابر بیشتر در خطر ابتلا بە انواع تومورهای مغزی قرار دارند.
پژوهشگران اعلام کرده‌انداستفاده طولانی مدت از تلفن‌های همراه سبب مصرف قند (سوخت اصلی مغز) می‌شود.درهمین حال، محققان آمریکایی دربارهٔ زیان های استفاده از تلفن همراه هشدار داده‌اند کە استفاده مادران باردار از تلفن همراه چه بسا نوزادان آنها را در آینده با خطر مشکلات رفتاری روبه‌رو کند.

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: تومورهای مغزی , اثرات موبایل , سلول های انسان ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 4 بهمن 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی