افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فرارو

در حالی چند ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی سه‌هزار و ۷۰۰ تومان بالاتر نرود، اما نرخ آن هفت‌‌هزار و ۵۰۰ تومان شد. قیمت تخم‌مرغ طی چند روز گذشته در بازار سیر افزایشی داشته و از شانه‌ای پنج‌هزار و ۵۰۰ تومان به هفت‌هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

حجم تولید تخم‌مرغ در ایران سالانه ۸۵۰‌هزار تن یعنی ماهانه ۷۱‌هزار تن است و پیش‌بینی شده است، میزان تولید تخم‌مرغ در سال آینده ماهانه ۸۳ تا ۸۵‌هزار تن برسد، در حالی که نیاز ماهانه کشور ۶۵‌هزار تن است.

اخیرا طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارتخانه‌های صنعت، معدن، جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران ایران برنامه‌ریزی تا آذر سال ۹۲ بر این قرار گرفت که ماهانه هفت‌هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ صادر شود و در صورت افزایش تولید، به این رقم اضافه ‌شود. طی دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰‌هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و کویت صادر شده است.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولید‌کنندگان به عاملیت اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار منعقد شده که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی سه‌‌هزار و ۳۰۰ تومان پایین‌تر و از کیلویی سه‌‌هزار و ۷۰۰ تومان بالاتر نرود. با افزایش قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای هفت‌هزار و ۵۰۰ تومان از سقف قیمت تفاهم‌شده برای مصرف‌کننده فراتر رفته و مسئولان باید در جهت کاهش قیمت آن اقدام کنند.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد , قیمت تخم مرغ , وزارت جهاد کشاورزی , وزارت صنعت , مرغداری , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : شنبه 21 بهمن 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی