بدشانسی بزرگ برای جواد نکونام
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

همان سالهای اولی که به پاس آمد مورد توجه خیلی ها قرار گرفت و کار به جایی رسید که پس از خداحافظی یکباره کریم باقری از تیم ملی بلاژویچ بر حضور او در مرکز میدان تیم ملی اصرار کرد. البته او هیچگاه نتوانست برای فوتبال ما کریم باقری دیگری شود اما انصافا در برهه ای توانست مرکز زمین را یک تنه هدایت کند و از همین درخشش ها راهی لالیگا شد. او در لالیگا درخشش را آغاز کرد و به رئال در برنابئو گل زد اما عمر فوتبالش در اروپا به شش سال هم نرسید و خیلی زود به فوتبال ایران بازگشت. 

جواد نکونام در هیچکدام از برهه هایی که داشته چه زمانی که در لالیگا بود و چه الان در استقلال نتواسنته است به سطح محبوبیتی برسد که او را ستاره سکوها کند که حتی گاهی نماد اعتراض هم شود. حتي امروز كه جواد لاليگايي و معتبر‌ترين بازيكن يكي از پرطرفدارترين تيم‌هاي آسياست از نظر محبوبيت شايد پنجمين بازيكن استقلال باشد. مجيدي، جباري، رحمتي، خسرو حيدري و حتي آرش برهاني مي‌توانند در يك نظرسنجي از او در رتبه بالاتري قرار بگيرند. اين در حالي است كه شايد اگر به جاي نكونام، مهرداد پولادي يا پژمان منتظري گل پيروزي تيم ملي را در ورزشگاه مملو از جمعيت آزادي مقابل كره به ثمر مي‌رساندند الان تبديل به محبوب‌ترين بازيكنان ايران شده بودند اما اين اتفاق هرگز براي كاپيتان تيم ملي رخ نداد.

اما واقعا چرا بازيكن بزرگي مثل نكونام كه در تيمي مثل اوساسونا تا مرز اسطوره شدن پيش رفت و تعدادي از مهم‌ترين گل‌هاي تيم ملي را به ثمر رسانده و يكي از بهترين بازيكنان فوتبال ايران بوده هيچگاه به آن درجه از محبوبيت دست نيافته است؟!

کاپیتانی در تیم ملی

نكونام در دوره‌يي كه علي كريمي به عنوان آخرين ستاره نسل طلايي فوتبال ايران از تيم ملي كنار كشيد تبديل به كاپيتان اصلي اين تيم شد. با بازگشت كريم باقري در دوران مربيگري علي دايي در چند بازي نكونام بازوبند و شماره شش را به كريم باقري داد. هرچند حرف و حديث‌هايي در رابطه با ميزان علاقه نكونام به شماره شش و بازوبند مطرح شد اما كريم باقري آنقدر نام بزرگي بود كه حتي سرسخت‌ترين هواداران نكونام هم نسبت به آن كوچك‌ترين ناراحتي به خود راه ندادند. رفتن دايي، آمدن قطبي و بعد كي‌روش به تيم ملي مثل هميشه با رفت و آمد علي كريمي همراه بود. 

نکونام؛ مجيدي و علی كريمي

نكونام علارغم داشتن بازوبند تیم ملی اصلا خوش شانس نیست، چراكه بايد در دوره‌يي بازي كند كه هنوز بازيكناني محبوب مثل علي كريمي و فرهاد مجيدي حضور دارند. اگرچه كي‌روش در نخستين اقدام بازوبند كاپيتاني را از علي كريمي گرفت و به نكونام داد (كي‌روش احتمالا به خاطر اينكه نكونام را اسپانيايي مي‌داند او را به عنوان كاپيتان انتخاب كرد تا ارتباط بهتري با درون زمين داشته باشد) اما گزاف نيست اگر بگوييم از نظر هواداران تيم ملي كريمي كاپيتان است.

در عين حال وقتي نكونام به استقلال پيوست موضوع مهم نه ورود كاپيتان مطرح تيم ملي با كوله‌باري تجربه از يكي از بهترين ليگ‌هاي فوتبال جهان به يكي از بهترين تيم‌هاي آسيا، كه ماجراي كاپيتاني و نحوه و مبلغ قرارداد او بود. نكونام خيلي سعي كرد با بيان اين نكته كه بازوبند برايش اهميتي ندارد و براي عشقش به پيراهن استقلال اين تيم را انتخاب كرده تمركزي كه بر مسائل حاشيه‌يي وجود داشت را از روي آنها بردارد اما نشد و تا پيش از ورود مجيدي، اين مهم‌ترين حاشيه استقلال بود كه در نهايت به دلخوري شديد رحمتي و نكو از هم منجر شده است.

نكونام، علي دايي جديد

۱- نكونام بعد از علي دايي دومين ركورددار بازي در تيم ملي است. ۱۳۴ بازي ملي اصلا تعداد كمي نيست اما اين تنها شباهت اين دو بازيكن بزرگ به شمار نمي‌رود.

۲- نكونام هم مثل دايي زحمات زيادي براي تيم ملي كشورش كشيده اما هيچگاه به محبوبيت مهدوي‌كيا، مجيدي و كريمي نخواهد رسيد. اما نمی توان کتمان کرد که سالهاست فوتبال ایران در حسرت از دست دادن عیل دایی است اما در مورد نکونام به حضور رضا حقیقی این اتفاق نخواهد افتاد. این هم بدشانسی دیگر برای نکو 

۳- نكونام اما با كي‌روش رابطه خيلي خوبي دارد (شايد اين رابطه را بشود با ارتباط دايي - برانكو مقايسه كرد) و اين بحث حالا در جريان است كه او نقش مهمي در انتخاب و چيدمان و برنامه‌هاي تيم ملي دارد. حضور نكونام در استقلال هم بي‌ارتباط با رابطه‌اش با كارلوس كي‌روش نيست چراكه نكونام اگر در اوساسونا يا هر تيم اروپايي نيمكت‌نشين مي‌شد شايد تيم ملي را در آستانه جام جهاني هم از دست مي‌داد. از طرفي قهر مهدي رحمتي از تيم ملي بعد از اختلافات كاپيتاني و حالا (احتمالا) اتفاقاتي ديگر كه نشانه قدرت نكو است. داستان شبيه داستان علي دايي است...

۴- البته نكو و دايي رابطه خيلي خوبي ندارند. دايي در چند مورد، بي‌جهت، نكو را كه بهترين بازيكن تيم او در دوره سرمربيگري تيم ملي بوده در سفر امارات به بي‌نظمي متهم كرده است.

۵- فوتبال براي بزرگ‌تر‌ها چالش‌هاي بيشتري در آستين دارد. نكونام فعلا جلوتر از موانع پيش رفته است. تا آينده.




:: موضوعات مرتبط: ورزشي , ,
:: برچسب‌ها: بدشانسی , جواد نکونام , نكونام , کاپیتان تیم ملی , اوساسونا ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 11 اسفند 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی