هاشمی رفسنجانی بازی خورد یا زیرکی کرد؟!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جارنیوز:رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رویدادی تامل برانگیز، درست همزمان با دیگر چهره جنجالی این روزها، یعنی اسفندیار رحیم‌مشایی وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد.

 

هاشمی و مشایی در آخرین دقایق ثبت‌نام، در فهرست رسمی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفتند.
 

شعارم را الان نمی‌گویم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که بدون برگزاری کنفرانس خبری ستاد انتخابات وزارت کشور را ترک کرد، تنها در سخنانی کوتاه گفت: شعارم را الان نمی‌گویم.

حضو ر علی اکبر هاشمی رفسنجانی در محل ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور
 

آقای هاشمی در حالی نام خود را بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گنجاند که در هفته های اخیر بارها نسبت به کاندیداتوری اش اعلام تردید کرده بود.
 

هم زمان فشارها و تبلیغات گسترده ای از سوی جریان اصلاحات و اپوزیسیون برای ترغیب وی به نامزدی صورت گرفت تا جایی که روزنامه شرق و سایر رسانه های اصلاح طلب برای زمینه سازی حضور هاشمی، از اتهام زنی به مراجع عظام تقلید هم ابا نکردند.
 

روزنامه اصلاح طلب شرق تیتر یک شماره امروز خود را به شایعه دعوت آیات‌ عظام سیستانی و خراسانی از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری اختصاص داد اما این دو مرجع تقلید بلافاصله این ادعا را تکذیب کردند.
 

آرزوی خاتمی برآورده شد

هرچند، خنثی شدن این بمب تبلیغاتی هم باعث نشد آقای هاشمی آرزوی سیدمحمد خاتمی را برآورده نکند. محمد خاتمی که گویا از ردصلاحیت شدن خود در نتیجه عملکردش در فتنه 88 مطمئن بود، اخیرا گفت: خدا کند آقای هاشمی کاندیدا شود.
 

دیگر پیامی که در نتیجه ورود آقای رفسنجانی به صحنه انتخابات توجهات را جلب کرده، این واقعیت است که هاشمی با اعلام کاندیداتوری در واقع مهر باطل دیگری بر ادعای تقلب در انتخابات 88 زد. زیرا همان نظام و دولتی که انتخابات سال 88 را برگزار کرد، اکنون در تدارک برگزاری انتخابات 92 است.
 

البته نباید اظهارات سوال برانگیز خانم عفت مرعشی، همسر آقای هاشمی را نیز نادیده گرفت. او اخیرا در اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی با بیان اینکه "حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود"، گفته بود: انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای اینها کاری دارد که رای‌ها را عوض کنند!
 

روشن است که مواضع این زوج سیاسی باهم تناقض آشکار دارد و محل تامل جدی است؛ زیرا خانم مرعشی در روز 22 خرداد 88 هم مردم را دعوت کرد که اگر موسوی رای نیاورد به خیابان‌ها بریزند!
 

اما اعلام کاندیداتوری آقای هاشمی که 80 سال از عمرش می گذرد، در عین حال که حتی شائبه ردصلاحیت وی به دلیل ناتوانی جسمی را سر زبان انداخته، این باور را هم دامن زده است که متفکران جریان فتنه 88، سیاستمدار پیر را به عنوان آخرین شوک برای احیای جریان مطلوب خویش و رسیدن به کرسی قدرت یا طوفانی جدید به بازی گرفته اند.
 

در همین حال، تقریبا همه کاندیداهای اصولگرا که شاهد تردید چندماهه هاشمی در دوراهی "آمدن و نیامدن" بودند، چندین بار به وی توصیه کردند، فریب پازل قدرت طلبانه اصلاح طلبان را نخورد و با توجه به دیدگاه منفی بالای مردم به او، شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت نکند؛ توصیه ای که هاشمی شنید اما عمل نکرد.
 

اکنون همه نگاه ها به آقای هاشمی رفسنجانی دوخته شده. افکار عمومی منتظر پاسخگویی رئیس مجمع تشخیص درباره عملکرد خود و اطرافیانش در فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 است.
 

همچنین می خواهد ببیند آیا ستادهای انتخاباتی او محل رفت و آمد افراطیون اصلاح طلبی خواهد شد که تا همین چند سال پیش هاشمی را "عالیجناب سرخپوش" می نامیدند؟ و اینکه رئیس مجمع تشخیص خلاف سال 88، مرزبندی روشنی با اصحاب میدانی فتنه و ضدانقلاب خواهد داشت؟
 

کانال های ماهواره ای و رسانه های ضدایرانی هم تا به امروز شعار "من رای نمی دهم" را به عنوان لوگوی انتخاباتی تلویزیون خود انتخاب کرده اند؛ باید دید آمدن هاشمی، "نون" واژه نمی‌دهم را از این جمله حذف خواهد کرد؟!

 منبع:جهان نیوز




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: هاشمی رفسنجانی , بازی , رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی