آيا هاشمی رفسنجانی انصراف می‌دهد؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

پس از ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، عباس عبدی تحلیلگر برجسته اصلاح طلب به بررسی حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات پرداخت. آقای عبدی در تحلیل خود "احتمال کناره گیری هاشمی" را مطرح کرد. با وجود این که تحلیلی عبدی مبتنی بر پیچیدگی های وضعیت کنونی کشور بود اما با واکنش هایی از سوی فعالان سیاسی اصلاح طلب روبه رو شد، به گونه ای که عده از آن ها تحلیل عبدی را مبتنی بر حب و بغض نسبت به شخص هاشمی رفسنجانی دانسته اند این در حالی است که با یک قضاوت منصفانه می توان گفت در تحلیل عبدی حب و بغض دیده نمی شود و ایشان فقط یک تحلیلی پیچیده ارائه کرده اند و احتمال غلط بودن آن نیز وجود دارد.

در راستای واکنش ها به سخنان عباس عبدی امروز روزنامه قانون به سراغ فعالان سیاسی رفته است و در این باره نظر خواهی کرده است. این روزنامه نوشت:

عباس عبدي روزنامه نگار و تحليل گر اصلاح طلب چند روز پيش موضوعي را مطرح كرد كه واكنش‌هاي قابل توجهي داشته است . عبدي در گفت و گويي با سايت فرارو تاكيد كرد كه "‌هاشمي‌براي نماندن آمده است" در شرايطي كه هيجان ثبت‌نام‌هاشمي‌هنوز فروكش نكرده بود ، دلايل و مستندات اين كنشگر سياسي چندان جدي نشد تا اينكه در سخناني به عجيبي صحبت‌هاي عباس عبدي حسن روحاني گفت كه تا روز برگزاري انتخابات در صحنه خواهد ماند. حسن روحاني حدود سه دهه با‌هاشمي‌كار اجرايي كرده است و به حكم‌هاشمي‌هم اكنون رياست مركز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت نظام را عهده دار است. ياسر‌هاشمي‌هم در اظهار نظرهايي كه خواهيد خواند تاكيد كرده است كه روحاني براي ورود پدرش به صحنه انتخابات زمينه سازي كرده است. با همه اينها روحاني به ماندن تا روز ۲۴ خرداد اكتفا نكرد و تاكيد كرد كه "از ميان من و‌هاشمي‌يكي مي‌مانيم."و اما در ادامه اين روند سايت "مشرق" كه به بخشي از جناح اصولگرا نزديك است نيز همين موضوع را مطرح كرد. «قانون» به‌دليل فراگيري موضوع در گفت و گو با برخي از فعالان سياسي از جناح اصولگرا، اصلاح طلب و همچنين نزديكان‌ هاشمي‌ اين مسئله را مورد واكاوي قرار داده است.

قدرت ا... عليخاني: آقاي‌هاشمي‌روز ثبت نام در واقع با مردم عهد بستند. ايشان با مردم عهد بسته اند كه تا انتها در كنار مردم و همراه مردم باشند و بر همين اساس تا انتها در راهي كه وارد شده اند استوار خواهند ماند. اين شايعات را كساني مطرح مي‌كنند كه قصدشان دلسرد كردن مردم و دوستان‌هاشمي‌و علاقه مندان به نظام است.

ياسر‌هاشمي‌رفسنجاني: كساني كه شايعه كناره گيري آقاي‌هاشمي‌را مطرح مي‌كنند با استراتژي ايجاد ترديد در جامعه گام به عرصه رقابت انتخاباتي گذاشته اند. اكنون و پس از ثبت نام جناب آقاي‌هاشمي‌در انتخابات كه به روشن شدن فضاي سياسي كشور منجر شده است كساني كه از مه آلود بودن فضاي سياسي كشور سود مي‌برند با شايعه سازي قصد بهره برداري از فضاي غير شفاف را دارند. قطعا آقاي‌هاشمي‌ با تمام توان تا آخر ايستاده اند. ورود آقاي روحاني به عرصه انتخابات هم زمينه ساز حضور آيت ا...‌هاشمي‌بود.

غلامحسين كرباسچي: پاسخ اين سوال را از آقاي عبدي بپرسيد كه با چه استدلالي اين ادعا را مطرح كرده‌اند. بنده فكر مي‌كنم كه آقاي‌هاشمي‌آمده اند كه بمانند.

حميدرضا جلايي پور: آنچه مسلم است تمام دلسوزان كشور مانند اصلاح طلبان در ماه‌هاي گذشته به چند نتيجه مشخص رسيده اند و اجماعي كه در ميان ايشان شكل گرفته است در دو دهه گذشته كم سابقه بوده است. بنابراين به اعتقاد من: ۱- انتخابات پيش رو مي‌تواند يك فرصت قانوني و كم هزينه براي عبور كشور از شرايط بحراني و بغرنج فعلي باشد. ۲- اصلاح طلبان اعلام كردند با تمام وجود در انتخاباتي كه با كانديداي حداكثري خود حضور داشته باشند شركت مي‌كنند. ۳- كانديداي حداكثري اصلاح طلبان و دلسوزان نظام آقاي خاتمي‌و پس از ايشان آقاي‌هاشمي‌بوده است. ۴- اكنون آقاي خاتمي‌و تمامي‌نيروهاي دلسوز نظام و اصلاح طلبان روي آقاي‌هاشمي‌تاكيد دارند. گام اول ورود به انتخابات، ثبت‌نام آقاي‌هاشمي‌بود كه انجام شد. در گام دوم آقاي‌هاشمي‌براي پيروزي در انتخابات حضور دارند و دليلي براي كناره گيري و انصراف وجود ندارد. كساني شايعه انصراف را مطرح مي‌كنند كه از ثبت نام ايشان شوكه شده اند. مطمئنا در روزهاي آينده شايعات عجيب تري از طرف آنان مطرح مي‌شود.

صادق زيباكلام:
متاسفانه آقاي عبدي يك بغض و كينه قديمي‌از‌هاشمي‌دارد كه مربوط به يك سال و دو سال اخير هم نيست. اين كينه سابقه اي نزديك به ۲ دهه دارد و عبدي همواره مواضعش عليه آقاي‌هاشمي‌بوده است. متاسفانه عباس عبدي نه شرايط كشور و نه اصلاح‌طلبان را در نظر نمي‌گيرد و صرفا به دنبال تسويه حساب و يك انتقام كور از آقاي‌هاشمي‌است. يقينا آقاي‌هاشمي‌تا انتها حضور خواهند داشت. در حال حاضر دو گروه در كشور مخالف حضور‌هاشمي‌هستند. دسته اول كساني مانند عباس عبدي كه با نگاه به گذشته به دنبال انتقام گيري هستند و دسته دوم جريان‌هاي راست افراطي كه از هم اكنون تخريب و خبرسازي رسانه اي جهت دار را آغاز كرده اند.

محمد حسين صفار هرندي: من قصد مصاحبه با هيچ رسانه اي را ندارم و فقط از شما التماس دعا دارم.

زهره الهيان: من در اين باره هيچ اظهار نظري ندارم و بايد از خود آقاي‌هاشمي‌بپرسيد كه چرا وارد عرصه شدند.

فاطمه آليا: حضور آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني درانتخابات موضوع پيچيده اي نبود و از مدت‌ها قبل مشخص بود كه ايشان مي‌آيد. هم خود ايشان تلاش داشتند و هم تحركات اصلاح طلبان ايشان را براي حضور در صحنه مصمم تركرد. اقدامات اصلاح طلبان نيز به دو دليل بود، اول اينكه اصلاح طلبان به ايشان مديون هستند و دوم براي اينكه خودشان در صحنه بمانند. در كل آقاي‌هاشمي‌آمدند تا بمانند ولي احتمالات را نيز بايد در نظر داشت. در صورتي‌كه‌هاشمي‌رفسنجاني رد صلاحيت شود، افرادي مثل آقاي روحاني پرچم ايشان را در دست مي‌گيرند.ايشان شرايطي را كه در كشور وجود دارد ارزيابي مي‌كنند. همان‌طور كه قبل از ثبت نام گفتمان "مي‌آيم ونمي‌آيم "را به راه انداخته بود.آقاي‌هاشمي‌در لحظه‌هاي آخر نزديك به ثبت نام شايعاتي راه انداختند كه آمدن خود را بر شخصيت‌هاي عالي رتبه نظام و همچنين مراجع تحميل كنند كه به نظر من موفق نشدند. در حال حاضر نيز كه به صحنه آمدند مطالبات عمومي‌اين است كه وي به دليل مواضع اش در حمايت از فتنه و شرايط فرزندانشان رد صلاحيت شود و اگر احتمال بدهد كه رد صلاحيت مي‌شود با منت گذاشتن بر سر اصلاح طلبان و روحاني كنار مي‌رود، ولي اگر احساس امنيت كند باوجود اينكه مردم مي‌گويند فردي هشتاد‌ساله توان اداره كشور را ندارد تا آخر مي‌ماند. ولي در كل بايد منتظر اعلام صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان بود.

محمد تقي رهبر:
پيش بيني نمي‌شود كرد چراكه ما علم غيب نداريم. از طرفي شرايط هم دال بر اين نيست كه آقاي‌هاشمي‌آمده اند كه بروند. خيلي‌ها به ما مي‌گويند خوب شد كه‌هاشمي‌رفسنجاني وارد صحنه انتخابات شد.در صورتي‌كه بايد توجه داشت سلايق و خواسته‌ها متفاوت است و چنين پيش بيني‌اي به واقعيت نزديك نيست و نمي‌شود گفت كسي كه آمده است، بخواهد به اين زودي برود آن هم شخصي مثل‌هاشمي‌بعيد است كه كنار برود. در كل افرادي هم كه اين حرف‌ها را زدند پيش بيني كردند و اشكالي به آن‌ها نمي‌شود گرفت.

حشمت ا... فلاحت پيشه:
كنار رفتن آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني ازعرصه انتخابات احتمال ندارد. وي يكي از قطب‌هاي اصلي رقابت‌هاي انتخاباتي است و خيلي‌ها تلاش مي‌كنند كه به قطب رقيب‌هاشمي در انتخابات رياست جمهوري تبديل شوند. ايشان آمده اند و تا آخر هم در انتخابات مي‌مانند.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: انصراف هاشمی رفسنجانی , انتخابات ریاست جمهوری , اصلاح طلبان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی