توافق ایران و افغانستان برای تمدید یکساله ویزه‌ی مهاجرین
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از پژواک

: جماهیر انوری، وزیر امور مهاجرین در سفر رسمی خود به ایران، با رحمانی فضلی، وزیر داخله جدید ایران دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبریک به‌خاطر انتخابشان به عنوان وزیر داخله ایران و تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کرزی، در مورد مشکلات مهاجرین و بهبود روابط بین دو کشور با هم صحبت کردند.

سخنگوى وزارت مهاجرين مي‌گويد که انورى از ميزبانى ايران در بيش از سه دهه گذشته از مهاجرين افغان و طرح قانونمند‌سازى حضور اتباع افغان قدر‌دانى نموده و خواستار تمديد ويزۀ افغان‌ها گرديد.

وى افزود که وزير داخله ايران ضمن تاكيد بر تقويت همكارى و تامين روابط بهتر ميان دو كشور، وعده نموده كه ظرف يك‌هفته ديگر موضوع را با ديد مثبت بررسى و ضمن تلاش براى جلوگيرى از اخراج٦٠٠ هزار مهاجر افغان ، نتيجه را به جانب افغانستان اعلام مي‌دارند.

اين درحالى است که قرار است ميعاد تمديد ویزۀ اين عده افغانها تا ١٥ سنبله به پايان برسد. قبلاً گزارش هايی به نشر رسیده بود که ایران، به مهاجرين افغان که ویزۀ اقامت شان در حال پايان يافتن است، دو هفته مهلت داده تا آن کشور را ترک کنند.

اما سخنگوى وزارت مهاجرين تصريح کرد، در ملاقاتى كه ميان جماهير انورى و هيئت همراهش با عراقچى معين وزارت خارجه ايران صورت گرفت،‌ موضوع تمديد ويزۀ افغانستانی‌ها مطرح شد و عراقچى گفت كه ممكن است براى يكسال ديگر ويزه آنها تمديد گردد .

‌عراقچى افزود: «مشكل مهاجرين پديده مداوم است و بايد براى رفع آن برنامه‌هاى دراز مدت روى دست گرفته شود.»

معين وزارت خارجه ايران در مورد اينکه بعد از يك‌سال سرنوشت مهاجرين چگونه خواهد شد؟ ازهيئت افغانستان خواست که برنامه‌هاى استراتيژيک براى برگشت با عزت و تدريجى آنها از جانب افغانستان روى دست گرفته شود تا اين مشكل به صورت دائم رفع گردد.

سخنگوى وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان مي‌گويد که کمتر از يک ميليون افغان، در ايران مدرک اقامت دارند؛ اما يک ميليون و ٤٠٠ هزار افغان ديگر، فاقد مدرک بوده که ازين جمله مدت ويزۀ ٦٠٠هزار تن آنها  در دو روز ديگر پايان مى يابد.

وزير امور مهاجرين در راس هيئتى که در ترکيب آن، نمايندگان وزارت هاى داخله و خارجه و كميسيون مهاجرين و بيجا شدگان ولسى جرگه شامل است، بر اساس فيصلۀ شوراى وزيران به ايران رفته است.

قابل ذکر است که پاكستان، در ماه سرطان سالجارى موافقت كرده تا با صدور كارت هاى جديد اقامت براى مهاجرين افغان،‌ مدت حضور آنان را دونيم سال ديگر تمديد كند.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: مهاجرین افغان , توافق ایران , میزبانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 14 شهريور 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی