معرفي داور ال کلاسيکو
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از ورزش3

به گزارش گل آلبرتو اوندیانو مالانکو نام خانوادگی پدری اش اوندیانو و نام فامیلی اش که از نام خانوادگی مادری اش گرفته شده مالانکو است.

در سایه بزرگان
اوندیانو مالانکو متولد 8/10/1973 در ناورا اسپانیاست. او که از سال 2000 وارد داوری حرفه ای شد. در سال 2004 با قضاوت در جام یوفا اولین قضاوت بین المللی را تجربه کرد و سه سال بعد و در سال 2007 هم موفق به قضاوت در جام باشگاه های اروپا شد.او با قضاوت بازی دو تیم بایر مونیخ و اسپارتاک مسکو به جمع داوران نخبه اروپا پیوست. البته ان زمان زیر سلطه داوران مطرح اسپانیایی همچون میختو گونزالس ، مدینا کانتلاخو قرار داشت.

اما با بازنشسته شدن این داوران عرصه برای مالانکو فراهم شد تا بتواند خود را به عنوان داور اول اسپانیا مطرح سازد البته نام این داور قبل از اینکه به شهرت برسد نیز در رسانه ها مطرح شد زمانی که در سال 2006 در مرحله نیمه نهایی مسابقات زیر 21 سال اروپا در یک بازی جنجالی 10 کارت زرد به بازیکنان نشان داد. اوندیانو مالانکو البته سابقه قضاوت فینال جام جهانی زیر 20 ساله های جهان میان دو تیم آرژانتین و جمهوری چک را نیز در کارنامه دارد

حضور در جام جهانی : افتخار ناتمام
مالانکو در سال 2010 به بزرگترین افتخار داوری اش نائل امد که همانا قضاوت در جام جهانی آفریقای جنوبی بود. هر چند او در آن رقابت ها نتوانست قضاوت ایده آلی از خود نشان دهد و بعد از دو بازی مرحله گروهی (آلمان-صربستان و کره جنوبی-غنا ) و یک بازی مرحله یک شانزدهم( هلند- اسلواکی ) به وطنش بازگردانده شد. اوندیانو مالانکو با وجود اینکه در سال 2012 از نفر اول لیست داوران اسپانیا تنزل پیدا کرده و جای خود را به والسکو کاربالو داده اما این شامس را داشته که جزو داوران نهایی برای یورو 2012 باشد. اما دیگر شانسی برای قضاوت در جام جهانی 2014 نخواهد داشت. چرا که کاربالو در لیست 52 نفری قرار دارد که برای قضاوت در جام جهانی گزینش شده اند.

هندوانه سر بسته
آلبرتو مالانکو یک بار گفته بود بازی مثل یک هندوانه است. شما هیچوقت نمی دانید چه اتفاقی خواهد افتاد تا وقتی آن را باز نکرده اید. حالا مالنکو باید در حالی به قضاوت ال کلاسیکو خواهد پرداخت که مانند آن هندوانه نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد. هر چند او سابقه قضاوت چندین باره ال کلایکو را دارد اما باز هم نمی تواند مطمئن باشد که در این بازی اشتباه نمی کند.

نیمی از انگلیس نیمی از اسپانیا
سبک قضاوت او ترکیبی از انگلیسی – اسپانیایی است. چرا که او سعی می کند با کنترل بازی اغلب با بازیکنان درگیر به صحبت بپردازد و آنان را آرام کند. کاری که بیشتر از داوران انگلیسی شاهد هستیم.هر چند او گاهی مجبور می شود به سبک داوران اسپانیایی از کارت زرد خود نیز استفاده کند. آمار 7 کارت زرد در هر بازی نشان می دهد که داور دست به جیبی است و ابایی ندارد کارت هایش را حراج کند.
مالانکو البته سابقه قضاوت کردن در لیگ های آسیایی را نیز دارد. او در چندین بازی حساس لیگ های عربستان و قطر به این کشورها آمد و سوت زد. او سابقه قضاوت داربی روسیه بین زسکا مسکو و اسپارتارک را نیز در کارنامه دارد آخرین باری که مالانکو ال کلاسیکو را سوت زده مربوط می شود به فینال کوپا دل ری در فصل 2010-11 که رئال موفق شد بارسلون را با یک گل شکست دهد.
مالنکو در ان بازی 8 بار از کارت زرد استفاده کرد و یک بار نیز از کارت قرمز. او در سال 2004 اولین قضاوتش را برای این دو تیم انجام داد. در بازی سوپر کلاسیکو که بارسا موفق شد با یک گل رئال را ببرد




:: موضوعات مرتبط: ورزشي , ,
:: برچسب‌ها: تیم بایر مونیخ , داور بازی بارسلونا و رئال مادرید , اسپانیا , بهترين داور حال حاضر اسپانيا ,
:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی