سكه از گراني ترسيد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد

در همين رابطه سياوش سليماني يكي از كارگزاران بورس كالا با اشاره به اينكه دليل اصلي مثبت شدن بازار، افزايش تقاضا براي دلار و سكه در بازار بوده، افزود: با رسيدن سطح قيمت‌ها به كف، مردم منتظر گرفتن موقعيت‌هاي خريد شدند و با هجوم ثبت سفارش‌ها براي خريد، بازار شاهد تحركات مثبت قيمتي بود. 

براساس گفته اين كارشناس، انتشار برخي اخبار اميدوار‌كننده پيرامون نشست آژانس در وين باعث شد دادوستدها در بعداز‌ظهر با افت قيمت مواجه شود. در همين راستا خبرگزاري مهر اعلام كرد وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در جلسه رسمي روز دوشنبه موضوع منع خريد نفت از ايران را از دستور كار خارج كردند، همچنين براساس گزارش ايرنا، نماينده مذاكره‌كننده ايران در وين اعلام كرد مذاكرات ايران و آژانس خوب و سازنده بوده و مي‌توان به ادامه روند مذاكرات خوش بين بود. به نظر مي‌آيد تاخير در انتشار اين اخبار باعث شده ريزش قيمت دلار و سكه نيز با تاخير همراه شود.
 
به باور سليماني، روند مبادلات در شرايط فعلي در صورت اينكه با همين پارامترهاي موجود ادامه پيدا كند در روزهاي بعد باز هم كاهشي خواهد بود، اما اگر سطح قيمت‌ها به كف برسد، مقاومت معامله‌گران باعث مي‌شود دادوستدها دوباره سير صعودي به خود بگيرد، به همين دليل است كه بيشتر كارشناسان اعتقاد دارند روند دادوستدها به انتشار اخبار در روزهاي آينده بستگي دارد. ناگفته نماند دور دوم تحويل پيش‌فروش‌ها و از سويي تمديد تحويل اوراق گواهي سپرده به جاي سكه از موضوعاتي خواهد بود كه مي‌تواند مبادلات را تحت تاثير قرار دهد. 


اين كارشناس بازار سرمايه در رابطه با وضعيت طلاي جهاني نيز گفت: پيش‌بيني‌ها براي طلاي جهاني براساس تحليل‌هايي كه صورت گرفته حاكي از اين است كه سطح ريزش قيمت‌ها به يك هزار و ۵۳۰ دلار به ازاي هر اونس هم خواهد رسيد، اما در صورت اينكه روند قيمت‌ها افزايشي شود ممكن است طي مدت شش ماه آينده به مرز يك هزار و ۶۰۰ دلاربه ازاي هر اونس نيز برسد. سليماني معتقد است در صورت اينكه اوضاع بدهي‌هاي مستقل منطقه يورو بدتر شود و ارزش يورو به پايين‌ترين سطح برسد حتي در صورت اينكه شاخص جهاني دلار هم تقويت شود باز هم استفاده از طلا به عنوان دارايي مطمئن و جايگزين مي‌تواند در افزايش سطح تقاضاها براي اين كالا تاثيرگذار باشد. 

سليماني در ادامه به معامله‌گران توصيه كرد كساني كه در شرايط فعلي سكه دارند و نيازي به نقدينگي آن ندارند بهتر است سكه‌هايشان را نگه دارند و منتظر روند بلندمدت بازار باشند، زيرا در شرايط فعلي قيمت‌ها ريزشي است و اگر كسي هم نياز به نقدينگي دارد بايد با ترسيم وضعيت فعلي و چگونگي تبديل برخي از سكه‌ها به اوراق گواهي بهترين تصميم معاملاتي را بگيرد. اين كارشناس بورس كالا در رابطه با كاهش مداوم ميزان وجه تضمين طي دو ماه گذشته در سال جديد نيز گفت: در شرايط كنوني ميزان وجه تضمين در همان محدوده مناسب است و به نظر مي‌رسد در صورت اينكه بازار باز هم كاهشي شود اين رقم پايين‌تر هم بيايد. براساس شنيده‌ها قرار است سازوكار تعيين ميزان وجه تضمين در جلسات كميته قراردادهاي مشتقه بورس كالا مورد بررسي قرار گيرد تا در آينده نزديك فرآيند تعيين سپرده شرايط جديدي داشته باشد. 


طبق تازه‌ترين تصميم مديريت قراردادهاي مشتقه بورس كالاي ايران، ميزان وجه تضمين از امروز به ۲ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسيد تا طي دو ماه گذشته ميزان كاهش وجه تضمين ۶۰۰ هزار تومان (۲۲/۲۲ درصد) باشد و اميدواري سرمايه‌گذاران حقيقي به حضور در بازار بيشتر شود. اما مبادلات ديروز در شرايطي از سر گفته شد كه معامله‌گران قراردادهای آتی روز دوشنبه ۲۲ هزار و ۶۰۹ قرارداد آتی سکه طلا را مورد مبادله قرار دادند که ارزشی بالغ بر یک هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال پیدا کرد. اين در حالي است كه دیروز در آخرين روز معامله سكه ارديبهشت‌ماه، مديريت قراردادهاي مشتقه فرآيند تحويل سكه را براي مشتريان اعلام كرد.
 
قيمت سكه ديروز در هر يك از سررسيدها با نوسان مثبت نزديك ۵ درصد همراه شد، اين در حالي بود كه بعد‌از‌ظهر تا حدودي از شدت رشد قيمت‌ها كاسته شد. قيمت سكه ارديبهشت‌ماه با ۹۰/۴ درصد در محدوده ۶۱۶ تا ۶۴۶ هزار تومان، سكه خردادماه با ۶۱/۴ درصد در محدوده ۶۲۹ تا ۶۵۶ هزار تومان، سكه تيرماه با ۹۳/۴ درصد در محدوده ۶۵۷ تا ۶۸۶ هزار تومان، سكه مردادماه با ۷۷/۴ درصد در محدوده ۶۵۷ تا ۶۸۶ هزار تومان و سكه شهريورماه با ۷۵/۴ درصد در محدوده ۶۷۱ تا۷۰۵ هزار تومان قرار گرفت.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: دنیای اقتصاد , قیمت سکه , بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی