اهدای کدو تنبل به تنبل‌ها
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر استان تهران با صحبت‌های استاندار تهران در باب حمایت از هنرمندان تئاتر و اهدای کدو تنبل به اداراتی که در حوزه تئاتر ضعیف عمل کردند، همراه بود.

خبرگزاری فارس: از خواهش استاندار برای کمک به تئاتری‌ها تا اهدای کدو تنبل به ادارات ضعیف

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، کاخ گلستان 31 اردیبهشت‌ماه امسال رنگ و بوی دیگری داشت و هنرمندان تئاتر را در خود جای داده بود تا مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر استان تهران به همت اداره کل ارشاد و فرهنگ استان تهران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی تمدن استاندار تهران، داود رشیدی، هوشنگ توکلی، فرهاد آئیش، امیر دژاکام، رضا ایرانمنش و احسان قاضی‌زاده مدیرکل ارشاد استان تهران از جمله میهمانان این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم یک گروه هنری بلوچ برنامه آواز و رقص محلی را اجرا کردند که توجه همگان را جلب کرد.

سپس قرآن مجید تلاوت و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و بعد از آن گروه «گلک» به سرپرستی احسان تارخ به اجرای موسیقی سنتی پرداخت.

لحظاتی بعد احسان قاضی‌زاده مدیرکل ارشاد استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: اردیبهشت تئاتر فرصت مغتنمی است برای آنکه همه گروه‌های برتر را بشناسیم و برای برنامه‌های تئاتر سال جاری هم‌اندیشی کنیم.

وی افزود: یک گروه تخصصی برای این مراسم 36 اثر را دیده و گروه‌های برتر معرفی کرده است البته امسال علاوه بر تجلیل از گروه‌های برتر، اداراتی که ضعیف کار کرده‌اند را هم معرفی می‌کنیم.

قاضی‌زاده همچنین عنوان کرد: امیدواریم هر سال کیفیت برنامه‌های ما در حوزه تئاتر بالاتر برود و برای رونق تئاتر دعا می‌کنیم. امیدواریم هنرمندان و گروه‌های شاخص‌تری در اردیبهشت 92 شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم از مرتضی تمدن استاندار تهران دعوت شد تا سخنانی ایراد کند.

 

* تمدن: باید از هنرمندان تئاتر حمایت کنیم

 

تمدن نیز اظهار داشت: در این جمع به واسطه ادای احترام به هنرمندان عرصه تئاتر حضور پیدا کردم و خوشحالم که در این مراسم رضا ایرانمنش را هم می‌بینم.

وی ادامه داد: کشور ما و ذخایر هنری و فرهنگی فراوانی دارد و تاریخ ما پر است از منابع ارزشمندی که می‌توانند خمیر‌مایه هنر تئاتر ما باشد و خیلی نیاز به دست‌اندازی به منابع خارجی نداریم، البته می‌توان از آن‌ها استفاده کرد ولی ذخایر ارزشمندی در کشور خود داریم.

استادار تهران همچنین اظهار داشت: مسئولان از کمک و حمایت هنرمندان تئاتر مضایقه نخواهند کرد تا هنرمندان ما مغموم برای امکانات نباشد. در سال گذشته امکانات خوبی به فرهنگ و هنر تهران تزریق کردیم.

تمدن ادامه داد: در این خصوص کمبود بودجه و پول نداریم، بعضی مواقع توزیع مناسب در سطح استان صورت نمی‌گیرد که باید با برنامه‌ریزی این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به سالروز سوم خرداد، اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد هستم که در تاریخ ایثار و فداکاری کشور می‌درخشد. این‌گونه مناسبت‌ها وقت و حوصله و توجه بیشتر تئاتر را می‌طلبد.

وی در پایان عنوان کرد: نباید اجازه دهیم چراغ تئاتر به سردی برود و باید از هنرمندان تئاتر حمایت کرد. تئاتر تهران ممزوجی از همه سنتها و دانسته‌ها و تاریخ ارزشمند ما و تابلوی کاملی از تابلوی ملی تئاتر ما است.

 

* وزیر ارشاد: باید دست به دست هم دهیم تا شاهد رونق تئاتر کشور باشیم

 

در بخش دیگری از این مراسم سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: اردیبهشت تئاتر فرصت مناسبی است که مطالب مربوط به تئاتر یک بار دیگر بازخوانی شود و شور و نشاط خاصی به تئاتر کشور وارد شود.

وی افزود: بیش از 600 گروه نمایشی برای اجرای برنامه‌های تئاتر تجهیز و حمایت شده‌اند و شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کودک، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره تئاتر خیابانی و اخیرا حرکت تئاتر سیار هستیم.

حسینی ادامه داد: کشوری که 75 میلیون جمعیت دارد، اگر بتوانیم توجه مردم را بیشتر به تئاتر جلب کنیم و 60 میلیون از آن‌ها حداقل یک بار از تئاتر دیدن کنند این عرصه رونق خوبی خواهد یافت.

وزیر ارشاد با بیان اینکه اساتید این عرصه دست جوانان را بگیرند، گفت: تئاتر ما یک تئاتر اصیل است و به عنوان یک زبان بین‌المللی فرهنگ و اندیشه ما را به جهان معرفی کنند. صحنه تئاتر یک صحنه زنده است و با فضای مجازی و پرده نقره‌ای فرق می‌کند و حساسیت‌های خاص خود را دارد. همه باید دست به دست هم دهیم تا شاهد رونق تئاتر کشور باشیم.

 

* برگزیدگان اردیبهشت تئاتر استان تهران

 

در ادامه این مراسم بخش تجلیل از برگزیدگان صورت گرفت که در حوزه هنرمندان فعال جوان از سامان ناصر،‌ سعید یعقوب‌لو، امیرحسین شفیعی، سامان خلیلیان و در بخش حامیان تئاتر استان تهران از حمیدرضا صباح، رضا فراهانی، حسین ناصری، نیما دهقان، رحمان سیفی آزاد و در بخش نمایش‌های برگزیده اردیبهشت تئاتر از گروه نمایش «هرگز این گونه فجیع»، «هیهات» و «چشم تنگ» و در حوزه تجلیل از پیشکسوتان تئاتر از محمد خلیلی، محمدتقی رودگر، اسدالله منجزی و در حوزه مسئولان ادارات برتر از امیرحسین طاهری، رمضانعلی بصیرت، حجت‌الاسلام ناصر وکیلی، حسن صفوی تجلیل شد.

همچنین هدیه‌ ویژه‌ای به داود رشیدی و رضا ایرانمنش اهدا شد.

در این مراسم بنا بود تجلیل ویژه‌ای از حمید سمندریان صورت بگیرد که به دلیل مساعد نبودن حال وی امکان حضورش فراهم نشد و به همین دلیل داود رشیدی و هوشنگ توکلی سخنانی در خصوص وی تئاتر ایراد کردند.

از نکات جالب این همایش قرار دادن 3 کدوی تنبل در کتار تندیس‌ها بود که بنا بود به اداراتی که در حوزه تئاتر ضعیف عمل کرده بودند اهدا شود ولی قبل از این کار وزیر ارشاد بابت یکی از کدوهای تنبل مبلغ 10 میلیون تومان به اداره‌ای که قرار بود کدو به آن اهدا شود برای پیشبرد کارهای فرهنگی کمک کرد و پس از وی استاندار هم بابت کدوی دیگر مبلغ 20 میلیون تومان را تقبل کرد؛ البته این ادارات برای اینکه تلاش خود را افزایش دهند معرفی شدند، ادارات شهریار، رباط کریم و شهر قدس.




:: موضوعات مرتبط: فرهنگ/هنر , ,
:: برچسب‌ها: کدو تنبل , تنبل‌ , کاخ گلستان , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی , داود رشیدی , هوشنگ توکلی , فرهاد آئیش , امیر دژاکام , رضا ایرانمنش , احسان قاضی‌زاده ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : دو شنبه 1 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی