لاریجانی: کشمکش‌های سیاسی جنبه دنیا‌طلبی دارد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه چهارم خرداد سالروز مقاومت و پیروزی و روز دزفول در دیدار با تعدادی از ایثارگران، جانبازان شهر دزفول، خانواده شهید سردار حاج احمد سوداگر و سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول، اظهار داشت: خوشحالم که امروز کسانی مهمان خانه هستند که نماد ایثار و مقاومتند.

وی افزود: دزفول یک شهر استثنایی در تاریخ کشور ایران است که برای همیشه در اذهان ملت ما باقی می‌ماند، افراد مختلفی در شهرهای مختلف هستند که شهدای زیادی داشته‌اند، اما دزفول شهری است که اجتماعش نماد مقاومت و ایثار است.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: همان‌گونه که در ادوار مختلف مجلس نمایندگان زیادی آمدند و رفتند اما دیگر نام و یادی از آنها باقی نمانده است، ولی شهید مدرس از زمان مشروطه تاکنون نام و یادش باقیمانده و باقی هم خواهد ماند، چون با همه وجودش از اسلام، وطن و آرمان‌هایش دفاع کرد.

وی دزفول را نماد مقاومت و ایثار دانست و گفت: در تمام مدت جنگ که هر روز دشمن این شهر را هدف بمباران و حملات خودش قرار داده بود، مردم ذره‌ای عقب ننشستند و به دفاع از شهرشان پرداختند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند که این مسئله به دلیل علما و مراجع تقلیدی بود که در آنجا حضور داشتند و آگاهی‌های لازم را به مردم می‌دادند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه دزفول شهری در حاشیه جنگ نبود، بلکه در بطن جنگ بود، تصریح کرد: برازنده مردم این شهر بود که عنوان روز مقاومت را به دزفول بدهند تا این روز در تاریخ ایران بدرخشد و مردم و نسل‌های آینده با زوایای مختلف مجاهدت‌های مردم این شهر آشنا شوند و با این امر تحولات درونی در افراد رخ دهد.

وی متذکر شد:‌ در ماه محرم به خاطر شهادت امام حسین(ع) و یارانش عزاداری می‌کنیم و یا روز شهادت ائمه و امامام معصوم را گرامی می‌داریم تا با این کار مردم با یادآوری مردی‌های این بزرگواران آماده مجاهدت و دفاع از ارزش‌ها و کشورشان باشند، وگرنه خود ائمه به اینگونه مراسم نیازی ندارند.

علی لاریجانی با بیان اینک نفس انسان‌ها به طور ذاتی به مسائل مادی گرایش دارد، تأکید کرد: تمام مسائلی که امروزه مطرح است و بسیاری از کشمکش‌های سیاسی همه جنبه خدایی ندارد و خیلی از این درگیری‌ها مانند تخریب افراد در هنگام انتخابات جنبه مادی‌گرایی و دنیا‌طلبی دارد و با نفس انقلاب ما که بر محور اتحاد و از خودگذشتگی بنا شده است، تضاد دارد.

وی در خاتمه گفت که دولت و مجلس وظیفه دارند تا به چنین شهری با این ویژگی‌ها توجه خاصی داشته باشد.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: علی لاریجانی , رئیس مجلس شورای اسلامی , تاریخ کشور ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 3 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی