بي‌گدار به آب نزن آقاي مديرعامل!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از جوان

رويانيان، هنوز هم همه را متعجب مي‌كند و چشم‌ها را گرد. نام او كه به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس مطرح شد، چشمان خيلي‌ها گرد شد. سردار حوزه راهنمايي و رانندگي و ستاد سوخت را چه به ورزش و فوتبال، آن هم مديريت در پرسپوليس! 

به گزارش جوان، كارنامه موفق او در مديريت اما باعث شد خيلي‌ها روي او حساب بازكنند. او اگرچه آشنايي از ورزش و فوتبال نداشت اما حداقل مدير بود وپيش‌تر در اين راستا تجربه اندوزي خوبي كرده بود و اين سابقه مي‌توانست در اين مقطع به كمك او بيايد اما برخي خوب مي‌دانستند مديريت در ورزش با مديريت در ساير ارگان‌ها فرقي اساسي دارد، خصوصاً اگر آن ورزش فوتبال و اين صندلي مديريت از آن تيمي چون پرسپوليس باشد.

رويانيان اما با اعتماد به‌نفسي بالا آمد. ابهت او را نمي‌توان منكر شد؛ ابهتي كه خيلي از منتقدان را گرفت و آنها را مجاب كرد تا به او هم مانند مديران قبلي ميدان دهند. ميداني كه رويانيان قاعده بازي در آن را نمي‌دانست و هرگز براي بازي وارد آن نشده بود.

خيلي زود مشخص شد او به‌رغم تلاشي كه مي‌كند براي حفظ اين ابهت و تصميم‌گيري‌هاي محكم و استخوان‌دار و البته مفيد، خيلي موفق نيست و اين عدم موفقيت البته بي‌ارتباط به اصرار او بر تصميم‌گيري‌هاي انفرادي نيست. اصراري كه ضربه كمي به وي نزد اما در آخر او را قانع كرد كه مديريت در ورزش، با مشورت بهتر جواب مي‌دهد خصوصاً براي او كه از اين وادي اطلاعات زيادي هم نداشت‌ اما فراموش كرد وارد بازي‌اي شده كه قواعد آن را نمي‌داند و با اين اوصاف تنها مشورت گرفتن نمي‌تواند ضمانتي باشد براي خوب و البته درست بازي كردن، خصوصاً كه در اين بازي، همبازي‌هاي او علاوه بر آنكه تمام قوانين بازي را به طور كامل از بر هستند، تمام كلك‌ها را هم براي تقلب كردن مي‌دانند. حال آنكه او حتي قوانين را هم به طور كامل و به درستي فرانگرفته است.

تهديد كردن رسانه‌ها به شكايت، دقيقاً از روي همين ناآگاهي او بود: «از رسانه‌هايي كه اخبار كذب نقل و انتقالات پرسپوليس را منتشر مي‌كنند، شكايت مي‌كنم.» در حالي كه او بهتر از هركسي مي‌دانست آنچه كه او كذب مي‌خواندش، عين واقعيت است اما شايد او هنوز نمي‌دانست در فوتبال نمي‌توان هيچ كاري را پنهاني انجام داد و شايد تصورش را هم نمي‌كرد كه كارهايي كه فكر مي‌كند پنهاني و دور از چشم ديگران انجام مي‌شود، به اين سرعت لو رفته و رسانه‌اي شود كه اينگونه ناشيانه موضع‌گيري كرد.

اما بدترين اشتباه رويانيان كه بعد از اين همه مدت حضورش در پرسپوليس ديگر از او انتظار نمي‌رفت، اعلام نام چهار بازيكن پرسپوليس بود كه در ليست مازاد قرار داشتند، آنهم در آستانه بازي مهم وحساس مقابل الاتحاد در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا: «فكر مي‌كنم حداكثر چهار نفر در پايان فصل از پرسپوليس مي‌روند. خروج مهدوي‌كيا و هاشميان قطعي است و معمارزاده و هوشيار هم از پرسپوليس مي‌روند. البته اين تنها حدس من است، نمي‌دانم كه دنيزلي مي‌خواهد بازيكناني را كنار بگذارد يا نه.» اما اشتباه بدتر، تكذيب آن بود: «اعلام خبر هاشميان و مهدوي‌كيا ناشي از سوء‌برداشت خبرنگار بود.»

شايد رويانيان تصور مي‌كرد صادقانه حرف زده و فكرش را هم نمي‌كرد اين صحبت و افشاگري او تا چه اندازه مي‌تواند به ضرر پرسپوليس تمام شود و بعد از ديدن دلخوري بازيكناني كه نامشان مطرح شده بود، فهميد كه اشتباه كرده! اما اين مسئله از او كه مدتهاست از حضورش در پرسپوليس و نشستنش روي كرسي مديريت اين تيم مي‌گذرد، پذيرفتني نيست!

رويانيان درست روزهايي كه تصور مي‌كرد تمام قواعد بازي را يادگرفته و مي‌تواند خوب بازي كند، بي‌گدار به آب زد و اين بي‌گدار به آب زدنش اول رابطه‌اش را با رسانه‌ها و سپس با بازيكنان تيم شكر‌آب كرد و حالا بايد زمان زيادي صرف از بين رفتن اين كدورت‌ها و البته جبران اين اشتباهات بكند. رويانيان به‌رغم تمام تلاشي كه براي ساختن تيمي قدرتمند مي‌كند، هنوز اشتباهاتي دارد كه بايد از آنها درس گرفته و از تكرارشان بپرهيزد وگرنه بي‌شك آينده او با آينده ديگر مديراني كه براي پرسپوليس دردسر و مشكل آفريني كردند فرقي نمي‌كند. حال آنكه او پيش‌تر مديريت كرده و اگر از قواعد بازي جديد به خوبي مطلع نيست، بي‌شك از قواعد مديريت آگاهي كامل دارد و بايد از اين تبحر خود به بهترين شكل استفاده كرده و ديگر ضعف‌هايش را بپوشاند تا بتواند همانطور كه مي‌خواهد، در پرسپوليس موفق باشد.

با وجود تمام اشتباهات رويانيان كه گاه قابل قبول هم نيست، نمي‌توان منكر اين مسئله شد كه او تمام تلاشش را براي حل مشكلات پرسپوليس مي‌كند. اما تلاش به تنهايي براي موفقيت تيمي كه او مديريتش را به دست گرفته كافي نيست و رويانيان بايد سطح دانش و آگاهي‌هايش را از قواعد بازي جديدي كه انجام مي‌دهد بالا ببرد خصوصاً اين روزها كه با آغاز فصل نقل و انتقالات و بازار مكاره انتقال بازيكنان، او شاهد تقلب‌هاي زيادي خواهد بود و هر روز بيش از روز قبل متعجب مي‌شود و اگر در اين بازار مكاره بي‌گدار به آب بزند، جبران آن، به مراتب سخت‌تر از اشتباهات گذشته است.




:: موضوعات مرتبط: ورزشي , ,
:: برچسب‌ها: مهدوي‌كيا , هاشميان , رويانيان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 5 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی