گروگان‌گیری در مجلس شورای اسلامی!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از تابناک

روز گذشته، مجلس شورای اسلامی، کانون پرشورترین تحولات سیاسی کشور بود؛ جایی که جنگ اعتبارنامه‌ها، مجلس نهم ده روزه را وارد نزاعی فرسایشی کرده است! طبیعتا روزنامه‌های کشور نیز از چنین تحولاتی بی‌بهره نبودند و نخواهند بود.
 

 

به گزارش «تابناک»، در همین باره، روزنامه اعتماد از شکست دوستانه حداد عادلی سخن گفته که با پای شکسته و دشداشه برای شرکت در انتخابات ریاست مجلس حضور یافت و البته شکست خورد.



در ماجرای اعتبارنامه‌ها نیز برخی از نمایندگان، اعتراض متقابل نماینده مبارکه به اعتبار نماینده‌های تهران را «گروکشی» خواندند و برخی دیگر از نمایندگان مجلس آن را به اشتباه «گروگان گیری» نامیدند و خواهان اصلاح آيین‌نامه شدند. آنچه مشخص است مجلس ده روزه، با بی‌حرمتی‌هایی آغاز شده است که نمی‌توان اندازه‌ای برای آن مشخص کرد.



روزنامه اعتماد همچنین در صفحه سوم خود به سفر احمدی‌نژاد و پوتین به چین اشاره کرده است؛ سفری که به ایده این روزنامه، غرس کردن درختی است که میوه آن در روسیه و در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مشخص خواهد شد.



سخنرانی سید علی خمینی در یکی از شهر‌های استان کرمان هم نظر بیشتر روزنامه‌ها را به خود جلب کرده است؛ جایی که وی از نگهداری دستاورد‌های دولت‌های قبلی و کنونی خبر داده و گفته است، حفظ نظام به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست.



روزنامه آرمان اما در تیتر اول صفحه نخست خود به نقل سخنان سید علی خمینی در جمع مردم شهرستان نوق پرداخته که در آن ایشان به برشمردن ویژگی‌های امام راحل (ره) پرداخته و گفته است: حفظ نظام به معنای پوشاندن ضعف‌ها نیست، بلکه هر جا که ضعفی وجود دارد، باید گفته شود تا در صدد رفع آن برآییم.



این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود زیر تیتری با نام: فانونس دستی اصولگرایان؛ چراغ روشن اطلاح‌طلبی، موضوع آغاز تحرکات سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده و آورده است که اصولگرایان با فانونس دستی از هم‌اکنون در حال کنکاش پیرامون احوالات اصلاح‌طلبان هستند، در حالی که اصلاح‌طلبان با چراغی روشن، هر آنچه هست عرضه می‌کنند.



روزنامه ابتکار نیز در صفحه نخست خود، موضوع انتخاب هیأت رئیسه مجلس را پررنگ کرده و جمله «پای حداد باز هم به هیأت رئیسه باز نشد» را به عنوان تیتر نخست امروز خود برگزیده است.


همچنین این روزنامه در صفحه نخست خود، بخش مهمی را به سخنان محمود احمدی نژاد پیش از سفرش به چین و موضوع پیشنهاد وی برای حل بحران اقتصادی جهان، هدف گرفته است.



این روزنامه در سرمقاله امروز خود به قلم محمد علی وکیلی، موضوع حملات سایبری علیه کشور را مطرح و عنوان کرده است، فضای سایبر تحولی بزرگ در عرصه‌های گوناگون پدید آورده و قرن بیست و یکم با دیگر قرن‌ها، تفاوت ماهوی دارد و چشم انداز راهبردی آینده را نباید با پارامترهای کهن رصد کرد.



همچنین در صفحه جامعه خود، این روزنامه به مسأله پوشش اسلامی و کلید خوردن فاز دوم آن با راه اندازی ژورنال مد و لباس پرداخته است.



روزنامه آفتاب نیز موضع انتخاب هیأت رئیسه مجلس و جنجال اعتبار نامه‌ها در مجلس را به عنوان موضوعات اصلی امروز خود برگزیده است.



اما با فاصله از روزنامه‌های اصلاح طلب و در نخستین گام، به سراغ ملت ما رفتیم که موضوع تورم ۳۲ درصدی هزینه‌های تولید را عنوان اول صفحه نخست خود برگزیده است.



همچنین موضوع سفر احمدی‌نژاد به چین و پیشنهادهای وی در صفحه نخست این روزنامه پررنگ شده و از سویی، انتخاب هیأت رئیسه مجلس نیز از چشم این روزنامه پنهان نمانده است.



اما در صفحه دوم خود، به نقل سخنان حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی زیر این تیتر پرداخته است: رئیس جمهور بعدی باید فراجناحی باشد.



رسالت اما در صفحه نخست خود به نقل سخنان علی اکبر ولایتی در همایش بین‌المللی امام خمینی پرداخته که طی آن وی گفته است: آمریکا مانع از به نتیجه رسیدن انقلاب مصر و دیگر کشورهای اسلامی است.



این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود، مسأله مقابله به مثل سوریه با غرب و اخراج هفده سفیر و دیپلمات غربی از دمشق را مطرح کرده است.



جمهوری اسلامی، تیتر درشت امروز خود را به مسأله شکایت ایران از بیست شرکت نفتی به علت پایبند نبودن آن‌ها به قراردادهای انجام شده، اختصاص داده و در کنار آن به موضوع انتخاب هیأت رئیسه مجلس و ابقای علی لاریجانی در این سمت پرداخته است.



سرمقاله امروز این روزنامه به موضوع سوریه و احتمال دخالت یکجانبه نظامی آمریکا در آن اختصاص دارد که در آن آمده: آمریکا نخست تلاش کرد با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به دخالت نظامی در سوریه بپردازد، ولی با مخالفت روسیه و چین، اکنون زمزمه حمله نظامی یکجانبه به سوریه را به راه انداخته است.



این سرمقاله در پایان نتیجه گرفته است که اگر آمریکا به حمله نظامی در سوریه روی آورد، نتیجه‌ای جز شکست عایدش نخواهد شد.



روزنامه کیهان، امروز مسأله نامه مردم بحرین به رهبر معظم انقلاب را موضوع درشت خود قرار داده و زیر تیتری با نام: حمایت امام خامنه‌ای پشتوانه انقلاب بحرین است، به قدردانی ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین از حمایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از انقلاب مرم بحرین پرداخته است.



انتخابات هیأت رئیسه مجلس، نقش سازمان‌های اطلاعاتی غرب در انفجارهای بغداد و موضوع شکایت ایران از بیست شرکت نفتی، از جمله دیگر موضوعاتی است که این روزنامه در صفحه نخست خود بدان‌ها پرداخته است.



این روزنامه همچنین در صفحه تصویر روز خود، موضوع رسانه اسلامی از دیدگاه امام خمینی را مطرح کرده و همچنین به رسالت رسانه ملی در قبال بدحجابی و مسئولیت‌های آن پرداخته است.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: گروگان‌گیری , مجلس شورای اسلامی , روزنامه کیهان , رهبر معظم انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 19 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی