۱۸ ايراني را گردن زدند ما نگاه كرديم!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از تهران امروز

تهران‌امروز نوشت:من ديپلمات نيستم، اما خيلي خوب مي‌فهمم كه زنداني كردن ۲۵ ايراني سرنشين يك لنج ماهيگيري به جرم واهي جاسوسي و مواد مخدر در عربستان براي شش‌سال متوالي و گردن زدن ۱۸ نفر از آنان به‌منزله تحقير ديپلماسي ماست. به‌ياد داريد با زنداني شدن سه آمريكايي به جرم جاسوسي در ايران رسانه‌هاي غربي چه قشقرقي در جهان به‌پا كردند؟ روزي نبود كه آنها به بهانه‌هاي مختلف افكار عمومي جهان را به بازي نگيرند. خانواده‌هاي اين زندانيان به ايران آمدند و با فرزندانشان ملاقات كردند. كشورهاي مختلف و حتي برخي چهره‌هاي معتبر بين‌المللي ميانجي شدند و عاقبت هم آنها با سلام و صلوات به كشورشان برگشتند و سرگرم مصاحبه‌هاي رنگارنگ عليه كشورمان هستند.

وضعيت آنها و كشور متبوع‌شان را مقايسه كنيد با آنچه بر سر زندانيان ما در عربستان آمد. به‌طور كاملا تصادفي و به‌سبب ادعاي يك خبرنگار عربستاني در توئيتر ما از اعلام ۱۸ ايراني در زندان دمام مطلع شديم. رسانه‌ها به دستگاه ديپلماسي ما فشار آوردند و آنها ضمن تكذيب ماجرا، مدعي بودند كه از كانال‌هاي رسمي، خبري در اين‌باره اعلام نشده است و دريغ وقتي خبري اعلام شد كه آن ۱۸نفر گردن زده شده بودند.

اتباع ايراني همواره از بدرفتاري كشورهاي حاشيه خليج‌فارس شكايت داشته‌اند. اما وزارتخانه كمتر به اين اعتراضات وقعي نهاده است. اين مسئله و عدم‌برخورد مناسب با ممالك مذكور سبب شده تا آنان همواره بر شدت بدرفتاري‌هاي خود بيفزايند. معلوم نيست چرا طي پنج‌سال متوالي ما تلاش نكرده‌ايم تا اتباع زندانيان از حقوق اوليه خود، نظير ارتباط كنوني با نمايندگي‌هاي ما در عربستان و نيز داشتن وكيل برخوردار باشند. چرا ما نيز سعي نكرديم تا كشورهايي را براي حل اين مشكل ميانجي كنيم. به‌طور مثال، كشور پادشاهي عمان به‌سبب داشتن روابط نزديك با تهران و رياض، مي‌توانست گزينه مناسبي در اين‌خصوص به‌شمار آيد. چنانكه در ماجراي آزادي سه جاسوس آمريكايي نيز آنها وارد عمل شدند. با نظر به امتيازي كه ما در آزادي آمريكايي‌ها به نقش ميانجيگري پادشاهي عمان داده بوديم، به‌خوبي مي‌توانستيم از نقش مشابه آنها در حل گره اتباع زنداني خود در عربستان بهره‌برداري كنيم اما دستگاه ديپلماسي كشورمان طي اين مدت تنها تماشاگر بود و منتظر وصول اخبار رسمي از طرف عربستاني!

باري اين اولين و آخرين رفتار خصمانه رياض در قبال اتباع ايراني نبوده و نخواهد بود. بجاست تا مسئولان وزارتخانه راهي براي حل اين معضل بيابند و از تكرار چنين فاجعه‌اي جلوگيري كنند. در اين چنين اتفاقاتي تمام حاكميت و غرور ملي يك كشور تحقير شده و به بازي گرفته مي‌شود.

و عجبا كه همه تماشاگرند. لازم است در صورت تعلل وزارتخانه مربوطه ديگر قوا به ميدان آمده و كاري كنند. ان‌شاءالله




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: جاسوسي , مواد مخدر , اتباع ايراني , عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 31 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی