الکل؛ دروازه شهر اعتیاد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

الکل؛ دروازه شهر اعتیاد
به گزارش افکار نیوز،محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با افکار نیوز به نقل از خانه ملت٬ با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر افزایش نگران‌کننده سوء مصرف الکل در سال جاری٬ افزود: مسئولان این وزارت‌خانه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای پیشگیری٬ درمان و کاهش‌ آسیب سوء مصرف الکل انجام دهند.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ درباره عوارض سوء مصرف الکل در کشور٬ توضیح داد: ایجاد زخم معده، مشکلات لوزالمعده، کم‌خونی، واریس، سرطان مری، مشکلات مخچه‌ای، صرع و مشکلات بینایی٬ مصرف زیاد الکل، نابودی مواد غذایی و ویتامین‌‌ها مانند ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۶ و ویتامین C٬ ایجاد گیجی، اختلال حافظه، افسردگی، اضطراب، اختلال شخصیت، اختلال عملکرد جنسی، توهم، هذیان وخودکشی، اختلالات روانی از مهم‌ترین عوارض مصرف الکل به‌شمار می‌آید.

وی با بیان این که علت اصلی افزایش آمار سوء مصرف الکل مسائل فردی و شخصیتی است٬ گفت: به‌طور حتم افزایش بیکاری و نبود اشتغال در افزایش این‌گونه آمارها تأثیرگذار است.

نظری‌مهر با اشاره به تدوین سند نقشه راه پیشگیری از سوء مصرف مواد از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت: یکی از مسائل خوبی که در این نقشه مطرح شده، مبارزه با اعتیاد به الکل است٬ از این‌رو مسئولان باید به صورت جدی وارد این عرصه شوند، زیرا نمی‌توان درباره فروش این‌گونه مواد بی‌تفاوت بود.

این نماینده مجلس نهم٬ با تأکید بر نقش طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف الکل در کشور٬ یاد‌آور شد: مسئولان با اجرای این‌گونه طرح‌ها باید سطح آگاهی مردم را از تبعات و عوارض مصرف این‌گونه محصولات بالا ببرند.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ مصرف الکل را دروازه ورود به مواد اعتیاد‌آور خواند و گفت: به‌طور حتم مصرف الکل فرد را مستعد به مصرف هر گونه مواد اعتیاد‌آور و انجام رفتارهای پرخطر می‌کند.

چندی پیش سازمان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که در سال ۹۰ حدود ۹۳ نفر در کشور بر اثر سوء مصرف الکل جان خود را از دست دادند که به ترتیب استان‌های تهران با ۱۸ نفر فوت ( سه زن و ۱۵ نفر مرد)، استان اصفهان با ۱۲نفر فوت ناشی از سوءمصرف الکل (۱۲ مرد)، خراسان‌رضوی با مجموع ۹ نفر فوت (دو زن وهفت‌مرد)، آذربایجان‌غربی با هشت مورد مرگ ناشی از سوءمصرف الکل (هشت مرد)، استانهرمزگان با ۶ مورد مرگ ناشی از الکل (۶ مرد) درصد بیشترین متوفیان ناشی از سوءمصرفالکل را دارا بوده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: الکل , اعتیاد , اختلال حافظه , مجلس شورای اسلامی٬ ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : شنبه 3 تير 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی