تخصیص 200 میلیارد اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های نخبه‌پرور
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

خبرگزاری فارس: تخصیص 200 میلیارد اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های نخبه‌پرور

سعید سهراب‌پور در نشست معاونان بنیاد ملی نخبگان با رئیس و معاونان دانشگاه تهران اظهار کرد: تاسیس بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات مقام معظم رهبری به شمار می‌رود که مصوبات و آیین‌نامه‌های آن تحت پوشش شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ریاست هیات امنای آن را نیز رئیس جمهور بر عهده دارد و رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور مداوم پیگیر برنامه‌های این بنیاد است.

قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: خوشبختانه تا این لحظه مقام معظم رهبری از اقدامات بنیاد ملی نخبگان رضایت دارند اما این موضوع از انجام وظیفه این بنیاد در قبال نخبگان نمی‌کاهد.

وی تصریح کرد: مقررات و آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان، تعریف مشخصی از نخبه دارد که براساس آن درحال حاضر حدود 11 هزار نفر تحت پوشش بوده که بیشتر آنها در سنین جوانی و شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها هستند.

سهراب‌پور با اشاره به دانشگاه‌های محل تحصیل نخبگان بیان کرد: نخبگان در 45 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند اما بیشتر آنها در دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، تهران، علوم‌پزشکی تهران، امیرکبیر، علم‌و‌صنعت ادامه تحصیل می‌دهند.

* تاسیس دفتر بنیاد نخبگان در دانشگاه‌های نخبه‌پرور

 قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره تاسیس دفتر بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه‌های نخبه پرور نیز گفت: در دانشگاه‌هایی که تعداد بیشتری از استعدادهای برتر در آن مشغول به تحصیل هستند به دلیل تراکم زیاد این افراد و در راستای تسریع ارائه خدمات به آنان، دفتر بنیاد تاسیس شده است، درحال حاضر این دفتر در دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه آمار درستی از استعدادهای برتر در دانشگاه‌ها در دست نیست، خاطرنشان کرد: در گذشته آمار دقیقی از دانشجویان استعدادهای برتر وجود نداشت، اما در تلاش هستیم با آمار درستی که تهیه می‌شود پس از فارغ‌التحصیلی ارتباط با این افراد را حفظ کنیم.

سهراب‌پور اضافه کرد: آمارهای به دست آمده از تحصیل استعدادهای برتر در دانشگاه‌ها به سه دوره از ابتدا تا سال 81، از 81 تا 85 و 86 تا به امروز تقسیم شده‌است که نشان می‌دهد به طور تقریبی همه مشمولان گروه سوم در ایران حضور دارند و خروج گروه‌های اول و دوم نسبت به گذشته کمتر شده است.

قائم رئیس مقام بنیاد ملی نخبگان درباره علت کاهش خروج نخبگان از کشور افزود: ایجاد زمینه ادامه تحصیل در کشور و تاسیس بنیاد ملی نخبگان همچنین ارائه تسهیلات به افراد تحت پوشش از دلایل کاهش خروج نخبگان از کشور است و طبق بررسی‌ها افراد مورد حمایت از خدمات راضی هستند.

سهراب پور ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی، ودیعه مسکن به متاهلان، سفر حج عمره، بورسیه تحصیلی و... را ازجمله حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از افراد تحت پوشش این بنیاد عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از خروج نخبگان، طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی دانش آموختگان مقطع ارشد که مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان با شرایط معدل بالای 17 و دارای مقاله برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه‌ها برای بورسیه معرفی می‌شوند  و این دانشجویان می توانند بدون کنکور در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.

* تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار به تجهیز دانشگاه‌های نخبه پرور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تخصیص 150میلیارد تومان به تجهیز دانشگاه‌ها خبرداد و اظهار کرد: اما هفته گذشته مصوبه‌ای از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد که براساس آن 200 میلیارد تومان اعتبار به تجهیزات دانشگا‌ه‌های نخبه پرور اختصاص می‌یابد.

گفتنی‌است، در این جلسه فرهاد رهبر و اعضای هیات رئیس دانشگاه تهران و شورای معاونین بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند.




:: موضوعات مرتبط: دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: تخصیص 200 میلیارد , دانشگاه‌های نخبه‌پرور , معاونان بنیاد ملی نخبگان ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : سه شنبه 6 تير 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی