از اقدام عربستان نخواهیم گذشت
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از مهر

از اقدام عربستان نخواهیم گذشت
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که پیش از ظهر امروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه اقدام دولت سعودی در اعدام اتباع ایرانی و تعلل در انتقال اجساد آنان و نیز فراهم کردن دسترسی کنسولی به سایر ایرانیان زندانی در این کشور که شائبه شکنجه آنان را ایجاد کرده است، گفت: حکم اعدام اتباع ایرانی در عربستان موضوعی است که به صورت جدی در دستور کار ایران قرار دارد و هیاتی در بخش های حقوقی و کنسولی و نیز با حضور وکلای ایرانیان اعدام شده و زندانی در عربستان به زودی عازم این کشور می شوند تا مسئله را پیگیری کنند.

وی افزود: به خاطر عدم رعایت کنوانسیون ها از جمله دسترسی کنسولی به ایرانیان زندانی و تحویل ندادن اجساد افراد اعدام شده عزم جدی برای انجام این سفر و پاسخگویی مقامات سعودی وجود دارد.

وی گفت: در هر بخشی که اطلاعات مفیدی کسب شود به اطلاع می رسانیم.

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگری در این رابطه و در خصوص علت دعوت ایران از شاه عربستان برای حضور در اجلاس عدم تعهد با توجه به مواضع و اقدامات متعدد ضد ایرانی که آخرین مورد آن اعدام تعدادی از اتباع کشورمان بوده است، اظهار داشت: اتفاقاتی که در رابطه با اقدامات عربستان عربستان شاهد بودیم موضوعی نیست که از آن بتوانیم بگذریم. نه عربستان ونه کشور دیگری حق ندارد نسبت به اتباع ما اینگونه برخورد کند.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر پیگیری اعدام اتباع ایرانی در ابعاد حقوقی و بین المللی خاطر نشان کرد: مسئله اعدام اتباع ایرانی توسط عربستان بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: دولت عربستان باید پاسخگوی اقدامات خود باشد و اقدامات خلاف تعهدات
بین المللی برای کشورها مسئولیت به دنبال دارد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه در عین حال موضوع اعدام اتباع ایرانی توسط عربستان را جدا از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران عنوان کرد و گفت: بر اساس پروتکل های بین المللی کشور میزبان اجلاس بین المللی باید از همه کشورهای عضو دعوت رسمی به عمل آورد.

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ناهماهنگی دستگاه قضایی و اجرایی عربستان در موضوع اعدام اتباع ایرانی که در بحث دروغ سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به وزیر خارجه ایران که با وجود اجرای حکم اعدام اتباع ایرانی مدعی توقف آن شده بود گفت: بحث های حاشیه ای از جمله ناهماهنگی قوه مقننه و قضائیه عربستان مسائلی نیست که توجیه کننده اقدام اشتباه و غیر انسانی آنان نسبت به اتباع ما باشد.

مشروح این نشست متعاقبا ارسال می شود.



:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: عربستان , سیاست خارجی , جمهوری اسلامی ایران , اعدام اتباع ایرانی , بین المللی ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 7 تير 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی