۵خودروي مورد علاقه سارقان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از ایسنا

سرهنگ قطب‌زاده در مورد اقدامات اين پليس در راستاي كاهش وقوع سرقت خودرو و همچنين افزايش كشفيات گفت: به لحاظ تاثيرگذاري اين نوع سرقت بر جرايم ديگر از اين جرم به عنوان مادر سرقت‌ها ياد مي‌شود.

وي با بيان اينكه پليس آگاهي هرمزگان همواره اهتمام ويژه‌اي در مبارزه جدي و قاطع در راستاي شناسايي و دستگيري سارقان وسايل نقليه داشته است، گفت: بيشترين وقوعات در هرمزگان در نقاط حاشيه‌اي شهر، محلات خلوت و كوچه‌هاي كم تردد و در محدوده زماني نيمه‌شب است.

پنج خودرويي كه در هرمزگان سرقت مي‌شوند چيست؟

رييس پليس آگاهي هرمزگان با بيان اينكه كشف اين نوع سرقت با توجه به تعيين شاخص ناجا، همواره بيش از ۹۰ درصد بوده است گفت: با توجه به آمارهاي موجود بيشترين فراواني سرقت در خودرو پرايد، نيسان، پژو ۴۰۵، سمند و وانت تويوتا بوده كه به لحاظ ضعف شديد در سيستم ايمني خودرو و عدم‌نصب سيستم‌هاي ضدسرقت و سهل‌انگاري مالباختگان در استفاده از حداقل ايمني استفاده از قفل‌هاي پدال كه هزينه ناچيزي نيز دارد، تعيين شده است.

قطب‌زاده با بيان اينكه كارآگاهان و تيم‌هاي حوزه سرقت خودرو پليس آگاهي از متدهاي روز و شيوه‌هاي كاري مدرن در كشف سرقت خودرو بهره مي‌گيرند گفت: با نگرش به آمار كشفيات بالاي تيم مبارزه با سرقت وسايل نقليه به نظر مي‌رسد ماموران اين يگان اشرافيت كامل اطلاعاتي و تخصصي لازم در مبارزه با سرقت خودرو را دارا هستند.

انهدام باند ۱۷ نفره نيسان دزد

وي در ادامه به انهدام ده‌ها باند بزرگ سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو توسط ماموران انتظامي هرمزگان اشاره كرد و گفت: انهدام باند سارقان خودرو به سركردگي عبدالكريم، انهدام باند بزرگ سارقاني كه خودروي نيسان مي‌دزديدند و كشف ۲۰ دستگاه خودرو و دستگيري ۱۷ عضو اين باند به سركردگي فردي به نام «جاسم»، انهدام كامل باند سارقان درون خودرو و اعتراف به ۱۲۹ فقره سرقت و دستگيري ۵ عضو خانواده وي كه به صورت باندي سرقت مي‌كردند، دستگيري باند سارقان درون خودرو با كشف ۱۰۴ فقره و دستگيري شش تن و همچنين دستگيري باند سارقان پرايد دزد و دستگيري ۱۲ تن و ... از ديگر اقدامات اين پليس است.

رييس پليس آگاهي هرمزگان طرح پاكسازي محله‌اي، اجراي مانورهاي ماهيانه در راستاي كشف خودروهاي مسروقه، بازرسي از تعميرگاه‌ها و طرح كنترل مجرمان، افراد سابقه‌دار و زندانيان آزاد شده را از راهكارهاي موثر در راستاي كاهش سرقت و افزايش كشفيات عنوان كرد.

وي به برخورد جدي با مالخران تاكيد كرد و گفت: تلاش‌هايي نيز در اين مورد انجام شده كه مي‌توان به شناسايي مالخران سندنمره‌كار، تعميرگاه‌هاي متخلف و كنترل آنان و همچنين شناسايي مالخراني كه به انگيزه قاچاق اقدام به خريد خودروهاي مسروقه مي‌كنند از راهكارهاي موثر در بحث مبارزه با مالخران اشاره كرد.

قطب‌زاده در مورد برخي نگراني‌ها از اوراق‌شدن اتومبيل‌هاي به سرقت رفته گفت: با توجه به اين كه كنترل صنوف و بازرسي نوبتي از مراكز اوراقي و تعميرگاه‌ها صورت مي‌گيرد، خوشبختانه در بندر عباس مراكز اوراق خودروهاي سرقتي فعال نيست و در بررسي آمار و به استناد سوابق موجود باندهاي متلاشي شده، تاكنون به موارد اين چنيني روبرو نبوده‌ايم.

وي در پايان از شهروندان خواست تا از رهاكردن خودروي خود به صورت روشن حتي براي لحظه‌اي خودداري كرده و خودروي خود را به سيستم ايمني دزدگير و قفل پدال مجهز كنند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: ۵خودروي مورد علاقه سارقان , پرايد , نيسان , پژو ۴۰۵ , سمند , وانت تويوتا ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 13 مرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی