آخرین قیمتهای قبر در ایران!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از هفت صبح

آخرین قیمتهای  قبر در ایران!

هفت صبح: در این زمانه قبل از اینکه سرتان را روی زمین بگذارید و بمیرید لطفا فکری به حال خانه آخرت‌تان کنید تا میت‌تان روی زمین نماند. شما علاوه بر اینکه در این دنیا باید در‌به‌در دنبال خانه بگردید، نباید از خانه عاقبت‌تان غفلت کنید.

این روزها مردن هم خرج دارد. تورم وقت مردن هم دست از سر شما بر نمی‌دارد. هر مردنی تا شب چهل آنقدر خرج دارد که ترجیح می‌دهید با گرانی‌ها و سختی‌های این دنیا بسوزید و بسازید تا اینکه نفرین و ناسزای بازماندگان را زمانی که دست‌تان از دنیا کوتاه است بشنوید و تن‌تان در گور بلرزد.

این یک وجب خاکی که آخر و عاقبت، همه ما روزی در آنجا می‌خوابیم اندازه طلا و حتی بیشتر ارزش دارد. حتی دیگر قبرها پیش‌فروش نمی‌شود مبادا فردا قیمت زمین بالا برود و فروشنده ضرر کند ؛ اين وسط دلال‌ها حسابی نان‌شان در روغن است.

واقعیت این است که این روزها، گورستان‌ها هزینه مضاعفی به زندگی روزمره مردم افزوده که در بعضی از شهرها به هزار و یک دلیل، تبدیل به مشکل اجتماعی شده است.


قيمت قبرهای امامزاده‌ بستگي به مشتری‌ اش دارد!

بالا بودن قیمت قبرها در امامزاده‌ها نیز مشهود است. البته قبرستان‌هایی که در امامزاده‌های تهران وجود دارد نرخ مصوبی برای فروش قبر ندارند ولی مسئولان اوقاف می‌گویند نرخ قبر ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

در اینجا قیمت‌ها بسته به مشتری و جایش بالا و پایین دارد و اینکه بازمانده میت چقدر می‌خواهد بابت قبری که بخرد هزینه کند متنوع است: «پولدار باشند ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌فروشیم و اگر توان مالی نداشته باشند ممکن است قبر را رایگان در اختیارشان قرار دهیم.» متوليان امامزاده عین‌العلی زین‌العلی در اشرفی اصفهانی بالای ۱۰۰ میلیون تومان قبرهایش را می‌فروشند.

امامزاده زید واقع در دربند با قیمت زمین برابری می‌کند و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. امامزاده قاسم نیاوران نیز ۶۰ میلیون تومان است. البته باز هم می‌شود قبر ارزان قیمت در امامزاده‌های اطراف پیدا کرد. برای نمونه در امامزاده ابراهیم منطقه صالح‌آباد(جنوب تهران) که بسیار دورافتاده است قبر را تا یک میلیون تومان هم می‌توان معامله کرد.

همه جا، پای دلال در میان است

قیمت قبر در تمام کلان‌شهرهای ایران بالاست‌ اما مهم‌ترین مشکلی که باعث شده خانه آخرت هم مانند خانه دنیایی‌مان گران باشد و سر به فلک بکشد؛ واسطه بازی و کلاهبرداری‌هايی ا‌ست که در دنیای خرید و فروش قبر وجود دارد. درآمد کلان کلاهبردارها، دلالان و واسطه‌های گورستان‌ها به قدری است که این شغل هم کم کم دارد به فهرست مشاغل پردرآمد کشور اضافه می‌شود!

قیمت قبر در شهرهایی غیر از تهران

مشهد:

قیمت قبر در حرم مطهر امام رضا(ع) از ۲۵ میلیون تومان تا ۴۸۰ میلیون تومان است و پیش خرید هم نمی‌شود. سال گذشته ارسال پیامکی با عنوان «مزایده یک قبر در مشهد مقدس» آن هم با قیمت حدود نیم میلیارد تومان بر سر زبان‌ها افتاده بود.

در این پیامک ۱۰ خط تلفن گذاشته بودند که اپراتور این خطوط درباره علت مزایده اینطور توضیح می‌داد: «این قبر توسط آستان قدس رضوی به خانم دکتری هدیه داده شده که اکنون قصد دارد جهت کار در امور خیریه این قبر را به مزایده بگذارد.

قیمت اولیه برای فروش این قطعه ۴۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.» یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این قبر دارد برخلاف قبرهای دیگر حرم مطهر که سه طبقه هستند یک طبقه است و نزدیک به حرم قرار گرفته!

قم:

دومین مکان گران برای دفن اموات، حرم حضرت معصومه(س) است که قیمت قبر در این مکان از ۱۰۰ تا ۱۸۰ میلون تومان متغیر است. این قبور نیز به روز فروخته می‌شود و هرچقدر این قبرها به حرم نزدیک‌تر باشد گران‌تر هم خواهد شد. در گورستان‌های شهر، قبرها از ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود. شاید در قم کمتر خانه‌ای پیدا شود که به اندازه یک قبر۱۶۰ میلیون تومانی قیمت داشته باشد.

شهرری:

قبرهایی که در حرم حضرت شاه عبدالعظیم به فروش می‌رسد از ۲۵ میلیون تومان تا ۸۵ میلیون تومان هزینه دارد. قبرها به روز فروخته می‌شود. قبور در باغ توتی حدود ۶۰ میلیون تومان است و در آستان ابن‌بابویه(شهرری)، قیمت‌ها از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

سمنان:

در سمنان نیز قیمت قبر بالا رفته است. به گفته سمنانی‌ها قبرها اگر در بالای گورستان، زیر درخت و جای خنک باشد بیش از ۱۲ میلیون تومان قيمتش است!

اراک:

جای شکرش باقی است که هنوز در ایران شهرهایی پیدا می‌شود که قیمت قبرهایش کمی ‌منطقی باشد. مثلا قیمت قبر دوطبقه در اراک از ۷۰۰ هزار تومان به بالاست و قبر بالای يك میلیون تومان هم بعید است در این شهر پیدا شود.

کرمان:

قیمت قبر حداقل ۱۰۰ هزار تومان برای آرامستان‌های جدید تصویب شده است.

تبریز:

قیمت قبر در « وادي رحمت » تبریز بالا رفته و در طبقات و تحتانی قبرها حداقل ۳۰۰ هزار تومان است و در صورت پیش خرید به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد و مقبره‌هایی با گنجایش ۱۴ قبر كه تا ۲۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. البته عده‌ای می‌گویند قیمت قبرهای قطعه «ولیعصر» توافقی است و گاهی بیش از پنج میلیون تومان هم معامله شده.

شیراز:

در حرم شاهچراغ(ع) حداقل قیمت قبر ۴۰ میلیون تومان است و حداکثر ۱۸۰ میلیون تومان. البته در اینجا می‌توانید چانه هم بزنید برای اینکه پنج درصد تخفیف برای قبرهای ۴۰ میلیون تومانی و ۱۰ درصد تخفیف برای قبور ۱۸۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌اند.

اهواز:

در آرامستان کنونی اهواز که بهشت‌آباد نام دارد، قیمت قبر مانند قیمت زمین و خانه در محله‌های گوناگون نوسان دارد. قبرهای نزدیک به در ورودی گاهی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

قطعه‌های یک و دو و قطعه‌های مسقف که سرسبز هستند نیز قیمت‌های‌شان از يك میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: هفت صبح




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: آخرین قیمتهای قبر , قیمتهای قبر , قیمت قبر , حرم شاهچراغ , بهشت‌آباد , حرم حضرت معصومه , حضرت شاه عبدالعظیم , حرم مطهر امام رضا , امامزاده‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : یک شنبه 15 مرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی