قیمت‌های جدید گوشت و مرغ
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

روز گذشته معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران اعلام کرد از فردا گوشت قرمز ۱۷ هزار و گوشت گوساله ۱۴ هزار تومان در سطح استان تهران عرضه می‌شود و عرضه مرغ ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی هم تداوم می‌یابد.

به این بهانه گشتی در سطح شهر تهران زدیم تا قیمت محصولات پروتئینی گوشت و مرغ را جویا شویم.

براساس این گزارش در مرکز شهر تهران فروشگاه‌های معتبر هر یک کیلوگرم گوشت گوسفندی ایرانی، کیلویی ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان مغز ران گوساله ۲۱ هزار و ۵۰۰ و گوشت گوساله مخلوط ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شد.

همچنین فروشگاه‌ها مملو از گوشت‌های منجمد برزیلی و ایرانی گوسفند و گوساله بود به طوری که هر یک کیلوگرم کف دست گوسفندی ایرانی ۱۶ هزار و ۵۰۰، دنبالچه گوساله ۹ هزار ماهیچه گوساله ۱۴ هزار و ۸۰۰، گردن گوسفندی ۱۴ هزار، ران گوساله برزیلی ۱۶ و ۸۰۰ ران گوساله ایرانی ۱۵ هزار و ۵۰۰ ، ماهیچه گوسفندی ایرانی ۲۰ هزار و ۵۰۰، قلوه‌گاه گوسفندی بدون استخوان ایرانی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین براساس این گزارش مرغ کامل معمولا به ندرت در فروشگاه‌ها دیده می‌شود و فروشندگان دلیل آن را اعمال تعزیراتی از سوی دولت اعلام می‌کند آنها می‌گویند در حالی که قیمت مرغ در کشتارگاه ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است اما دولت فروش بالاتر از کیلویی ۵ هزار و ۲۰۰ تومان را تعزیراتی اعلام کرده است.

*روش جدید دور زدن تعزیرات

براساس این گزارش فروشندگان بیشتر ترجیح می‌دهند مرغ را به صورت قطعه‌بندی شده عرضه کنند که شامل تعزیرات نمی‌شود.

یک فروشنده که در حال قطعه‌قطعه کردن مرغ بود، گفت: در حالی که مرغ در کشتارگاه کیلویی ۵۵۰۰تومان عرضه می‌شود دولت فروش بیش از ۵۲۰۰ تومان در فروشگاه‌ها را شامل تعزیرات می‌داند.

وی ادامه داد: اما دولت برای قیمت قطعات مرغ محدودیتی اعمال نکرده است.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است هر کیلوگرم ران مرغ ۵ هزار و ۶۰۰، سینه بدون استخوان ۱۱ هزار و ۲۰۰ و فیله مرغ ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد در سایه اعلام تعزیراتی فروش بالاتر از ۵ هزار و ۲۰۰ تومان فروشندگان روش بهتری را برای بالا بردن قیمت و دور زدن قانون به دست آورده‌اند.

همچنین مرغ ۵۲۰۰ تومانی که مسئولان اعلام می‌کند طوری نیست که همه مردم به آن دسترسی داشته باشند و ظاهرا در مراکز خاصی عرضه می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: قیمت‌های جدید گوشت و مرغ , مرغ ۵۲۰۰ تومانی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : سه شنبه 17 مرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی