احتمال سقوط آزاد نرخ ارز در هفته آتی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

احتمال سقوط آزاد نرخ ارز در هفته آتی

سخنان شنبه شب بهمنی درباره تغییر نرخ ارز مرجع تا ۱۰ روز آینده باعث شد تا بازار با واکنش های ناگهانی روبرو شده و قیمت هر دلار از مرز ۲ هزار و ۲۲۰ تومان عبور کند.

به گزارش افکار نیوز ،این سخنان بهمنی به این معنا بود که گفته حمید صافدل در خصوص تغییر نرخ ارز مرجع از ۱۲۲۶ تومان به ۱۶۰۰ تومان صحت دارد و تایید بانک مرکزی کافی بود تا بار دیگر شرایط برای نوسان گیری در بازار ارز فراهم شده و دلالان در بازار نقش آفرینی کنند.

قیمت هر دلار روز گذشته ۲ هزار و ۲۳۰ تومان تعیین شد؛ این در حالی است که قیمت ۱۹۵۰ تومان از دید بسیاری از کارشناسان بازار قیمت مناسبی برای ارز به شمار آمده و تجار ایراتی ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان را نرخ واقعی می دانند.

بنابراین این میزان افزایش قیمت تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن افزایش فعالیت سفته بازان در بازار است.

این اتفاقات در حالی صورت گرفته که محمدرضا فرزین با رد این تصمیم از سوی دولت گفته که تغییر نرخ ارز مرجع به هیچ وجه مطرح نیست.

محمدرضا فرزین یک خبر خوشحال کننده نیز داشت و آن عرضه ۲۰ درصد از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در بازار بورس ارز و تبدیل آن به ریال برای حمایت ریالی از صنعت و کشاورزی است.

این خبر به معنای تامین ارز مورد نیاز برای ۲ ماه واردات کشور و تامین ۱۴ هزار میلیارد تومان (با در نظر گرفتن دلار ۱۸۰۰ هزار تومانی) برای حمایت از تولید و صنعت است.

این خبر فرزین بدون شک در هفته آینده در بازار ارز شوک سنگین قیمتی ایجاد خواهد کرد و قیمت هر دلار را به زیر ۲ هزار تومان باز خواهد گرداند.

از سوی دیگر به دلیل رفع مشکل ریالی صنعت و بخش خصوصی می توان به رونق تولید داخل امیدوار بود و در نتیجه بازار ایران در ۲ ماه آینده در شرایط ثبات اقتصادی قرار خواهد گرفت.

شاید تلاشهای دولت، صندوق توسعه ملی و مجلس بتواند به نوسانهای قیمتی ارز خاتمه داده و آرامش را حداقل برای چندماه به بازار باز گرداند.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: قیمت هر دلار , نرخ ارز , دلار , ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : چهار شنبه 18 مرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی