بازیگری که پایه تماشای "داربی" است + عکس
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران

بازیگری که پایه تماشای "داربی" است + عکس

امير غفارمنش بازيگر تئاتر و نقش هاي ماندگار كمدي؛ در سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد و توسط اساتيدي چون محمد رحمانيان و حسن فتحي به تلويزيون راه يافت.

غفارمنش با سريال هاي ماندگاري از جمله" ساعت خوش"، "سيب خنده"، "همسايه ها"،" دنياي شيرين" و بسياري ديگر به دنياي بازيگري بيشتر معرفي شد.

پاي درد دل ها و صحبت هایش نشستيم كه بخشي از آن را خواهيد خواند:

تابستان است و فصل سفر، به چه نقاطي از ايران سفر كرده ايد و از آنجا خاطرات خوشي داريد؟

به شهرهاي شيراز، گيلان، قزوين، آبادان، اهواز، لاهيجان و بسياري از شهرهايي ديگر سفر كرده ام و از همه شهرها خاطرات بسياري دارم ولي به مردم گيلان و لاهيجان ارادت خاصي دارم.

چرا؟ اتفاق خاصي در آن دو شهر براي شما افتاده است؟

برخورد اجتماعي و فرهنگي مردم لاهيجان و گيلان بسيار بالاست و گاهي فكر مي‌كنم كه كشورهاي اروپايي تمدن و پيشرفت را از آنان ياد گرفته اند؛ ولي در برخي شهرها،شاهد چنين برخوردهايي نبوده ام اما به طور كلي احترام خاصي براي همه مردم ايران و نيز شهرستانها قائل هستم.

نگفتيد به كجاها دوست داريم سفر كنيد؟

خيلي دوست دارم به بازديد از شهر شيراز و كويرهاي متفاوت در ايران بروم چون فكر مي‌كنم بايد جاهاي فوق العاده ديدني باشند.

شما به سفر خود از شهرهاي آبادان و اهواز سخن گفتيد آيا خاطره اي از ‌آنجا داريد؟

من عاشق "قليه ماهي" مردم خوزستان هستم و چيزي كه خيلي براي من جالب است اينكه در اين دو شهر خيلي براي مردم مهم بوده و هست كه كسي را ناراحت ببينند و ناراحتي ديگران براي آنها خيلي بد تمام مي شود؛ من شاهد بودم كه در كنار رود كارون فردي ناراحت نشسته بود و همه به دنبال اين بودند كه او را بخندانند و او را از ناراحتي در بياورند.

آقاي غفارمنش از سفرهاي خارج از كشور برايمان بگوييد؟

به كشورهاي انگلستان و ارمنستان و ايتاليا بسيار سفر كرده ام و جالب اينجاست كه فرهنگ مردم ايتاليا به ما خيلي نزديك است و آنها مثل ايراني ها هنگام صحبت كردن داد مي‌زنند و يا بلند صحبت مي‌كنند.

چه تصورات اشتباه يا درستي از گذشته داشتيد كه با گذشت زمان و بالا رفتن سن آنها را اصلاح كرده ايد؟

كل نگرش هاي من راجع به همه مسائل تغيير كرده است به خصوص تعريف من از خداوند كاملا عوض شده است. ولي الان ايمان من قوي تر شده است و بسيار عاشق خدا شده ام و معتقدم در رحمتش براي همه بندگان باز است ولي درگذشته اين طوري فكر نمي كردم.

چقدر از وقت خودتان را به مطالعه اختصاص مي دهيد و كدام نويسندگان مورد توجه شما هستند؟

"ماركز "و" رومن گاري" نويسندگان آمريكايي را خيلي دوست دارم ولي بيشتر به سراغ كتاب هايي مي روم كه در آن از مشاهير بزرگ جهان مطالب يك خطي يا دو جمله اي را نوشته باشد و زماني كه آنها را مطالعه مي‌كنم روح من تازه مي شود و خواندن يك جلمه از يك شخصيت به مراتب تاثير گذارتر از خواندن يك رمان يا يك كتاب داستان است بهتر بگويم كتاب هاي حجيم و داستانهاي طولاني با روحيه من سازگاري ندارد من آدم عجيب و عجولي هستم و باور كنيد خواندن يك كلمه مرا چهار روز به فكر فرو مي‌برد.

موسيقي در زندگي شما چه نقشي دارد؟ آيا سازي هم مي‌نوازيد؟

عاشق موسيقي پاپ هستم و دستي هم بر گيتار دارم و صداي" رضا صادقي" و "محمد عليزاده" را خيلي دوست دارم؛ ولي اين را بگويم كه طبق شرايط روحي ام موسيقي مورد نظر خود را گوش مي دهم و اكنون موسيقي را براي شعر و كلامش دوست دارم و بيشتر به دنبال كلامي مي روم كه به توصيف پروردگار بپردازد.

چه آرزويي داشتيد كه تا به حال برآورده نشده است و هنوز انتظار آن را مي‌كشيد؟

دوست داشتم تا زماني كه مادرم زنده مي‌بود او را به مكه مي فرستادم كه متاسفانه تا آن دوران وضع مالي خوبي نداشتم واين ‌آرزو براي هميشه به دل من ماند.

تا جايي كه من مي دانم شما علاقه خاصي به خوانندگي داشتيد؟ پس چرا بازيگر شديد؟

خيلي دوست داشتم خواننده شوم ولي برحسب روزگار بازيگر شدم و اصلا بابت اين موضوع پشيمان نيستم.

به ورزش خاصي علاقه داريد؟

من بسيار ورزش كردن را دوست دارم و به ياد دارم اولين بار ۹ ساله بودم كه براي تماشاي بازي بين دو تيم استقلال و پرسپوليس به استاديوم آزادي رفتم و ديدن آن آدم يك جا برايم خيلي جالب بود و بگويم كه طرفدار دو اتیشه تيم استقلال هستم.

آيا بازيگري در ايران و يا خارج از كشور دغدغه شما هستند؟

بله از بزرگان هنرمند كشورم بسيار بازي استاد "سعيد پورصميمي" رادوست دارم و معقتدم مانند او ديگر در سينماي ايران نخواهد آمد و در ميان بازيگران خارجي بازي "داستين هافمن" و" ‌آل پاچينو" را خيلي دوست دارم ولي زياد به دنبال الگوبرداري از شخص خاصي نيستم.

با توجه به اينكه این گفتگو در "باشگاه شبانه" قرار می گیرد چه توصيه اي براي آرامش در شب برای مخاطبان داريد؟

زيبايي و ‌آرامش شب را حفظ كنند؛ زياد در شب سرو صدا نكنند چرا كه شب تنها فرصت خلوت كردن با خود و خدايمان است و من هميشه در شب از خداوند بابت اشتباهات خود طلب مغفرت و بخشش مي‌كنم .

سعي مي‌كنم كينه اي از كسي به دل نگيرم چرا كه وجود كينه، آرامش شب را از من مي‌گيرد. بايد همه ما به اين مسير برسيم كه آدم بد وجود ندارد گاهي شرايط باعث تغيير رفتار ما انسان ها مي شود.




:: موضوعات مرتبط: فرهنگ/هنر , ,
:: برچسب‌ها: امیر غفارمنش , ساعت خوش , سيب خنده , همسايه ها , دنياي شيرين , داستين هافمن , آل پاچينو ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 3 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی