علي‌آبادي: نمي‌خواهيم زير بار"تعليق" برويم
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از ایسنا

علي‌آبادي: نمي‌خواهيم زير بار"تعليق" برويم

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، در شروع اين نشست كه با حضور جمع كثيري از اهالي مطبوعات و رسانه‌هاي تصويري و مكتوب و همچنين خبرگزاري‌ها آغاز شد محمد علي‌آبادي رئيس كميته المپيك با قدرداني از خبرنگاران و تشريح جايگاه رسانه در توسعه زيرساخت‌هاي مختلف يك كشور از جمله ورزش، از همه رسانه‌ها كه همواره در توسعه ورزش نقش موثري را ايفا كرده‌اند قدرداني كرد و گفت: به نظر من نقشي كه مطبوعات و رسانه‌ها مي‌توانند بازي كنند حتي پررنگ‌تر از فعاليت‌هاي عمراني است."

وي با يادآوري فعاليت‌هاي خود در حوزه مديريت ورزش گفت: ۷ سال قبل ما در رتبه دهم آسيا قرار داشتيم و در المپيك جايگاهي بين رتبه‌هاي ۳۰ و ۴۰ داشتيم. ۷ سال قبل سرانه محيط ورزش به ازاي هر نفر ۴ دهم متر مربع بود. ۷ سال قبل منابع مالي در بخش زيرساخت‌ها يك دهم تا يك چهاردهم سرمايه‌هاي ملي بود و آنچه به فدراسيون‌ها پرداخت مي‌شد يك هفتم بودجه فعلي را شامل مي‌شد. ۷ سال قبل بانوان حضور جدي و جايگاه اختصاصي در ميدان‌هاي بين‌المللي نداشتند. مي‌خواهم از گفتن اين حرف‌ها به اين منظور برسم كه چه فعاليت‌هايي انجام شده تا امروز شاهد موفقيت ورزشكاران خود در المپيك هستيم. من روزي كه گفتم بايد به جايگاه چهارمي در آسيا برسيم خيلي‌ها انتقاد كردند و باور نمي‌كردند بتوانيم به اين موفقيت برسيم. ۴ سال قبل در نظر گرفتيم تا در رتبه ۲۰ المپيك باشيم و خوشبختانه به اين اهداف رسيديم. ما در شروع كار بيش از ۳۰ سفر به استان‌هاي مختلف انجام داديم و اهدافي را در نظر گرفتيم: ۱ـ بايد به يك متر مربع زيربنا براي هر نفر در سرانه ورزشي برسيم. ۲ـ ورزش بانوان را توسعه دهيم. ۳ ـ منابع مالي ورزش را توسعه دهيم.

ما اهداف خود را طي يك برنامه مدون به رييس جمهور ارائه داديم و در نهايت يك انقلاب در ورزش ايجاد كرديم كه حدود ۶ هزار پروژه عمراني در دستور كار قرار گرفت و همچنان ۳ هزار پروژه ديگر نيز نيمه كاره وجود دارد تا به يك و نيم متر مربع سرانه ورزشي براي هر نفر برسيم. ما در بخش عمراني اعتبارات را به بيش از ۱۲ برابر افزايش داديم. در نخستين گام در بازي‌هاي آسيايي قطر از جايگاه دهم به ششم رسيديم و در گوانگ‌جو نيز چهارم شديم. من فكر مي‌كنم مي‌توانيم در بازي‌هاي آسيايي كره با برنامه‌ريزي صحيح جزو سه تيم برتر باشيم.

وي ادامه داد: همان طور كه مي‌دانيد قرار گرفتن در رتبه چهارم تقريبا نيازمند ۲۰ تا ۲۵ مدال است. يعني اگر ما همين ۲۰ مدال طلاي دوره قبل را تكرار كنيم باز هم نمي توانيم مطمئن باشيم كه در رتبه ۴ جاي مي‌گيريم و بايد حداقل ۳۰ مدال طلا داشته باشيم تا چهارمي خود را قطعي كنيم و همچنين براي گرفتن ۴۵ مدال طلا برنامه‌ريزي كنيم تا به رتبه سوم دست يابيم كه اين هدف گرچه بسيار دشوار است اما غير ممكن نيست و مي‌توانيم به آن برسيم. ما در طول سال‌هاي گذشته يك كميته تخصصي براي حمايت از رشته‌ها ي مدال‌آور راه اندازي كرديم. يعني رشته‌هايي مانند وزنه‌برداري، كشتي، شنا، تيراندازي، بوكس و دووميداني. تمركز ويژه‌اي روي رشته‌هايي داشتيم كه مدال‌آور بودند اما ما در آن حرفي براي گفتن نداشتيم مثل دووميداني و بوكس كه خوشبختانه با حمايت‌هاي انجام شده شاهد موفقيت‌هاي اين رشته‌ها نيز بوديم. همچنين ۳۰ درصد از اعتبارت خود را به ورزش بانوان اختصاص داديم تا به جايگاهي برسيم كه بانوان ما در ميدان‌هاي بين‌المللي حرفي براي گفتن داشته باشند. برآورد ما اين بود كه در المپيك ۵ مدال طلا بگيرم. البته اين را اعلام نكرديم كه اگر در المپيك اين تعداد مدال نگرفتيم موجب سرخوردگي مردم نشود. پيش‌بيني مي‌كرديم كه در كشتي آزاد و فرنگي وزنه‌برداري و البته تكواندو مدال بگيريم و براي حدادي نيز شانس طلا قائل بوديم . حدادي تا يك قدمي طلا رفت و تلاش خود را كرد.

در ادامه خبرنگاران به بيان پرسش‌هاي خود پرداختند كه رييس و دبير كميته ملي المپيك به اين سوال‌ها پاسخ دادند.

* با توجه به نامه منتشر شده از سوي IOC و تهديد ايران به تعليق رويكرد شما چيست و چرا نماينده كميته ملي المپيك در مجمع قايقراني و دوچرخه‌سواري شركت نكرد؟

ـ به هر حال ما عضو يك مجموعه جهاني هستيم كه منشور المپيك را امضا كرده‌ايم و بايد به ضوابط و مقررات آن احترام بگذاريم. اگر ما در اين مجامع شركت مي‌كرديم ممكن بود كه اخطاري از سوي IOC متوجه كميته ملي المپيك ايران شود. به هر حال ما نمي‌توانستيم در اين مجامع شركت كنيم. اميدوارم با همكاري وزارت ورزش اساسنامه‌ها اصلاح شوند و به تصويب فدراسيون جهاني برسند. من خودم با دوستان در وزارتخانه صحبت كردم كه مگر چه اتفاقي مي‌افتد اگر ۶ ماه ديگر فدراسيون‌ها با سرپرست اداره شود. به هر حال وزارتخانه بر اساس صلاحديد خود عمل كرد و انتخابات اين فدراسيون‌ها را برگزار كرد.

خبرنگار ديگري پرسيد لطفا به صورت شفاف بفرماييد كه آيا ورزش ايران امروز تعليق هست يا نه و راهكار شما براي برون رفت از شرايط فعلي چيست و پيش‌بيني شما از مدت زمان بهبود شرايط چند ماه است؟

علي‌آبادي پاسخ داد: ما نمي‌خواهيم زير بار نام تعليق برويم. اين براي جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌المللي خوشايند نيست كه بگوييم تعليق شده‌ايم اما واقعيت اين است كه پيش از المپيك IOC در نامه‌اي از ما خواسته بود كه بلافاصله بعد از حضور در شهر لندن با حضور وزير، بنده و آقاي افشارزاده جلسه‌اي را برگزار كنيم تا ابعاد قضيه براي همه روشن‌تر شود اما متاسفانه جناب وزير به دليل آنچه كه ترافيك خواند به جلسه نيامد. البته اين نشست حدود ۲ ساعت طول كشيد اما آنجا به ما اعلام كردند كه بايد اساسنامه‌ها را به تصويب ما مي‌رسانديد. ما هم توپ را در زمين آن‌ها انداختيم و گفتيم شما خودتان بايد اساسنامه‌ها را مي‌گرفتيد و از هر فدراسيوني كه انتخابات برگزار مي‌كرد اساسنامه مي‌خواستيد. در آن جلسه اخطار داده شد كه اگر شرايط اين طور ادامه پيدا كند بايد زير پرچم المپيك تيم‌هاي ورزشي ما شركت كنند و در صورت تداوم اين جريان ممكن است اين تعليق شامل حال فوتبال هم بشود.




:: موضوعات مرتبط: ورزشي , ,
:: برچسب‌ها: علي‌آبادي , تهديد ايران , المپيك IOC , تعليق فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : دو شنبه 6 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی