روایتی جدید از مرگ بن‌لادن
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

روایتی جدید از مرگ بن‌لادن

فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» نوشت: یک سرباز آمریکایی جزئیات جدیدی از مرگ بن‌لادن آشکار ساخته که روایت مقامات آمریکا درباره این حادثه را زیر سوال می‌برد.

بر اساس این گزارش، روایت یک شاهد عینی دست اول که شاهد کشته شدن اسامه بن‌لادن به دست یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا بوده است، تضادهای آشکاری با روایت‌های رسمی مقامات آمریکا از کشته شدن وی دارد.

«مت بیسونت» یکی از تکاوران سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در کتابی به نام «روزی که آسان نبود» که هفته آینده با نام مستعار وی (مارک اوون) به چاپ خواهد رسید شرح داده است بن‌لادن علی‌رغم اینکه تهدیدی در بر نداشت به قتل رسید.

در این کتاب همچنین نوشته شده است نیروهای عملیات ویژه از دستورهای مقامات مافوق که گفته بودند اگر بن‌لادن تهدیدی نداشت او را نکشند، تبعیت نکرده‌اند.

در نسخه‌ای از این کتاب که پیش از انتشار در اختیار روزنامه هافینگتون‌پست قرار گرفته است بیسونت شرح می‌دهد نیروهای عملیات ویژه آمریکا در حالی که از پلکانی باریک پایین می‌آمدند مردی را دیدند که سرش را از در اتاق خوابش بیرون آورده بود.

او می‌نویسد: «کمتر از پنج قدم دیگر مانده بود که به بالا برسیم که من صدای شلیک‌های خفه شنیدم. باپ. باپ.... از آنجایی که ایستاده بودم نتوانستم بگویک گلوله‌ها به هدف خوردند یا نه. آن مرد در اتاق تاریک ناپدید شد».

نیروهای عملیات ویژه وارد اتاق شدند که دیدند زنی بالای جسد بن‌لادن ایستاده است و دارد شیون می‌کند.

بیسونت می‌نویسد بن‌لادن یا مرده بود و یا در حال مردن بود اما نیورهای عملیات ویژه تفنگ‌هایشان را به سمت سینه او نشانه گرفتند و چند گلوله به او شلیک کردند.

بعداً وقتی نیروهای عملیات ویژه شروع به جستجو داخل اتاق کردند دو سلاح در آنجا پیدا کردند که هر دو خالی بودند و نشان می‌داد بن‌لادن در شرایطی نبود که از خودش دفاع کند.

این اظهارات بیسونت به این معنی است که نیروهای عملیات ویژه آمریکا از جانب بن‌لادن تهدید نمی‌شدند؛ و این چیزی است که با آنچه به فرماندهان این عملیات گفته شده است مغایرت دارد.

مقامات آمریکا هم بر اساس همین اطلاعات پیشتر گفته بودند نیروهای عملیات ویژه به این خاطر بن‌لادن را کشته‌اند که وی پس از آنکه مورد حمله قرار گرفته است به سمت اتاق برگشته است تا سلاحش را بردارد که در این لحظه نیروهای عملیات ویژه به او حمله کرده و او را کشته‌اند.




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: روایتی جدید از مرگ بن‌لادن , مرگ بن‌لادن , بن‌لادن , تکاوران سابق یگان ویژه ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 9 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی