ریزش پایه‌ پل تاریخی جویبار
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از فارس

خبرگزاری فارس: ریزش یکی از پایه‌های پل تاریخی جویبار / مسیر تردد 15 روستا مسدود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، یکی از پایه‌های پل تاریخی درویش محمدشاه جویبار متعلق به دوران قاجاریه که به  ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است صبح امروز ریزش کرد که خوشبختانه تلفات جانی در برنداشت ولی راه ارتباطی 15 روستای شهرستان در این حادثه قطع شد.

فرماندار جویبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار اظهار داشت: مکاتبات و تقاضاهای بسیاری  از سوی شوراهای محلی و فرمانداری شهرستان برای جایگزینی پل انجام شد که متاسفانه مورد توجه واقع نشد.

امید نیک‌ن‍ژاد با بیان اینکه از دو سال پیش، اداره مسکن، راه و شهرسازی شهرستان بر اساس مکاتبات انجام شده، احداث آب نمایی را در کنار پل در دستور کار خویش قرار داد، به رها شدن کار از هشت ماه گذشته تا کنون از سوی پیمانکار پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: ادره راه و شهرسازی مشکلاتی از قبیل عدم تخصیص بودجه کافی و مشکلات فنی را علت ناتمام ماندن پروژه اعلام کرد.

این مسئول از استقرار گروه‌های راه و شهرسازی و میراث و گردشگری برای بحث آغاز و اجرای عملیات مرمت پل خبر داد و افزود: هم اکنون ماشین‌آلات راه‌سازی مشغول کار هستند همچنین مسیر جایگزینی برای تردد وسایط نقلیه و نیز راه جایگزین محلی برای این امر تعبیه شد.

وی ابراز امیدواری کرد: طبق قول مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، ظرف چهار روز آینده مسیر مجاور پل بازگشایی می‌شود و تردد وسایط نقلیه از آنجا صورت خواهد گرفت.

نیک‌نژاد با تاکید بر ورود فوری اداره میراث و گردشگری نسبت به بازسازی پل تاریخی دوریش محمد شاه که جز جاذبه‌های گردشگری شهرستان جویبار است، اذعان داشت: با اقدام فوری باید جلوی تخریب کل پل گرفته شود، از سویی اداره راه و شهرسازی نیز باید هرچه سریعتر نسبت به نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده و در نهایت ساخت پل جدید اقدام کند.

فرماندار شهرستان جویبار با  تاکید بر اختصاص اعتبار لازم برای احداث پل جدید بیان کرد: پل تاریخی درویش محمد شاه دیگر قابلیت تردد وسایط نقلیه را نخواهد داشت همچنین آب نمای ساخته شده نیز تا قبل از فصل زمستان موجب ایجاد ترافیک در مسیر است بر همین اساس اداره راه و شهرسازی باید برای ساخت پل جدید اعتبار لازم را اخذ و برای حل مشکل دائمی این 15 روستا اقدام کند.

نیک‌ن‍ژاد اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بر اساس  تماس‌های مکرر انجام شده با مدیریت بحران استان و استاندار مازندران اعتبارات این بخش به زودی فراهم شود.

وی درپایان با انتقاد از ادارات راه و شهرسازی و میراث و گردشگری برای بی‌توجهی به خطرات احتمالی تخریب پل و حفظ اثر تاریخی کهن این شهرستان تصریح کرد: رها کردن احداث آب نما عاملی برای وقوع این اتفاق است، هم اکنون با تشکیل جلسه فوق‌العاده ستاد بحران، بررسی و پیگیر مطالب قید شده در دستور کار ستاد قرار خواهد گرفت.

----------------------------

گزارش از: فرشته خلیلی




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: پل تاریخی جویبار , شهرستان جویبار , بازسازی پل تاریخی دوریش محمد شاه ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 10 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی