وضعیت بحرانی جمعیت ایران
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از مهر

حوزه بهداشت و درمان کشور در این هفته همچون هفته های گذشته همراه بود از اخبار و رویدادهای مهمی که تکرار آنها در گزارش پایان هفته مقدور نیست. از همین رو تصمیم گرفتیم، چکیده ای از مهمترین آنها را مرور کنیم.

اقدامات وزارت بهداشت از اجلاس تهران

وزارت بهداشت در زمان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، ماموریتهای مختلفی بر عهده داشت که از جمله آنها ارائه خدمات درمانی به حاضرین در اجلاس بود. به طوریکه دکتر حسن آقاجانی رئیس کمیته بهداشت و درمان اجلاس غیرمتعهدها از انجام ۱۴۰۵ ویزیت در طول برگزاری این اجلاس خبر داده و گفته است که از این تعداد ۶۲ نفر به بیمارستانها اعزام شدند.

وی گفته است که از کل تعداد اعزامها از مراکز درمانی مستقر در اجلاس به بیمارستانها، ۲۳ نفر از محل نمایشگاه بودند که ۶ نفر بستری شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند. همچنین از افرادی که به اورژانس مراجعه کردند ۳۹ اعزامی به بیمارستانها داشتیم که ۲ مورد نیاز به بستری چند روزه داشتند.

سایت ثبت نام برای انتخاب پزشک خانواده

بالاخره همانطور که مسئولان وزارت بهداشت وعده داده بودند، سایت اینترنتی ثبت نام مردم برای انتخاب پزشک خانواده راه اندازی شد و سرپرستان خانوار می توانند با مراجعه به این سایت، علاوه بر ثبت نام خود و سایر اعضای خانواده، از دیگر مزایای این ثبت نام بهره مند شوند.

دکتر سید رضا مظهری معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت ضمن معرفی سایت www.۱۵۹۰.ir برای ثبت ‌نام مردم، گفته است که اقدام سرپرست خانوار برای ثبت‌ نام در برنامه پزشک خانواده و انتخاب پزشک مربوطه کافی است و لزومی ندارد تک‌ تک اعضای خانوار برای ثبت‌نام در این برنامه اقدام کنند.

در این سامانه کارتابلی به صورت اختصاصی برای هر خانوار در نظر گرفته می‌شود که افراد می‌توانند از این طریق با پزشک خانواده خود در ارتباط باشند، پیامها، پرسشها و شکایات احتمالی خود را به سوپروایزرهای شهرستانی و ملی انتقال داده و پاسخ لازم را نیز دریافت کنند. پزشک خانواده نیز به صورت موردی اگر کاری با افراد تحت پوشش خود داشته باشد، می‌تواند از این طریق با آنها ارتباط برقرار کند.

کاهش سن ابتلا به پیرچشمی در کشور

دکتر علیرضا زالی معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه ۱۳ میلیون نفر در کشور مبتلا به پیرچشمی هستند، گفته است که متوسط سن ابتلا به پیرچشمی به ۳۷.۵ سال کاهش یافته است.

وی، تغییرات آب‌ و هوایی در بروز بیماریهایی همچون آب مروارید و کدورتهای قرنیه موثر دانسته و عنوان داشته است که برخی چشم‌پزشکان پیش‌بینی کرده‌اند که سالانه بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار نفر بر جمعیت مبتلایان به کاتاراکت افزوده می‌شود.

انتقاد از تعریف نشدن جایگاه برای پرستاران در برنامه پزشک خانواده

غضنفر میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران معتقد است که هنوز جایگاه پرستاران در برنامه کشوری پزشک خانواده مشخص نیست. این در حالی است که پرستاران جزئی از نظام سلامت کشور محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در برنامه پزشک خانواده به صورت تیمی گام برداشته شود، از بررسی این برنامه از منظر پرستاری در سازمان نظام پرستاری خبر داد و افزود: در این طرح از ۱۵ کارشناس ویژه استفاده می شود تا پس از جمع بندی نظرات آنان برای اجرا به وزارت بهداشت ارائه شود.

وضعیت جمعیت ایران بحرانی است

دکتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با بحرانی خواندن وضعیت کنونی جمعیت کشور، گفته است که باید افراد به دنبال فرزندآوری باشند.

وی معتقد است که در بحث جمعیت کشور دچار افراط و تفریط شده ایم و دو عامل باعث این وضعیت شده است. یکی اینکه در ابتدای انقلاب افزایش جمعیت روال غیرطبیعی پیدا کرد به طوریکه میزان رشد آن به ۵/۳ تا ۴ درصد رسید که بدون برنامه ریزی بود. دوم اینکه بعد از آن به دنبال کنترل شدید جمعیت افتادیم. در کنار این کنترل، فرزندآوری در جوانان کم شد و سن ازدواج هم بالا رفت.

وضعیت پایگاههای اورژانس در کشور

دکتر غلامرضا معصومی رئیس اورژانس کشور گفته است که در حال حاضر هیچ یک از راههای فرعی و روستایی کشور مجهز به پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی نیستند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون تنها یک بالگرد امداد هوایی در کشور وجود دارد و امسال نیز در صورت تخصیص اعتبار سه بالگرد دیگر به ناوگان امداد هوایی کشور افزوده می شود، گفته است که هر بالگرد امدادی حداقل ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: جمعیت ایران , وزارت بهداشت , سایت اینترنت , انتخاب پزشک ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 16 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی