فروش لنزهای رنگی در مغازه ها/ خطر زخم قرنیه و نابینایی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از مهر

دکتر پرویز زرین بخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از سال گذشته تا امروز که نسبت به توزیع لنزهای رنگی در مغازه ها، عینک فروشی ها، داروخانه ها هشدار داده ایم، هیچ اتفاقی نیافتاده است و همچنان شاهد فروش این لنزها در این قبیل مکانها هستیم.

وی با اعلام اینکه نظارت بر عرضه لنزهای رنگی در حیطه وظایف وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، افزود: سازمان نظام پزشکی می بایست بر کار پزشکان نظارت کند و وزارت بهداشت باید با افراد غیرمسئول که نسبت به توزیع لنزهای رنگی در خارج از چشم پزشکی اقدام می کنند، برخورد کند.

به گفته زرین بخش، در حال حاضر شاهد تبلیغات فروش لنز در برخی نشریات هستیم که این کار نیز غیرقانونی است.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد غیرمسئول که این لنزها را به جوانان ناآگاه می فروشند، هیچ اطلاعی از عواقب و خطرات استفاده نادرست لنزهای رنگی ندارند و مسئولیتی هم متوجه آنها نیست.

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران تاکید کرد: استفاده از لنزهای رنگی نیازمند آموزش است و نمی توان بدون معاینه و مجوز چشم پزشک، برای افراد لنز تجویز کرد.

زرین بخش افزود: حتی اپتومتریستها نیز باید برای تجویز لنزهای رنگی، آموزش دیده باشند. زیرا تا زمانی که مطمئن نشویم چه نوع لنزی برای چشم قابل استفاده است، نمی توان نسبت به تجویز آن اقدام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت معاینات دوره ای افرادی که از لنزهای رنگی استفاده می کنند، تصریح کرد: افرادی که بدون تجویز چشم پزشک از این قبیل لنزها استفاده می کنند، ممکن است دچار عفونت چشم، زخم قرنیه و نابینایی شوند.

این چشم پزشک اظهارداشت: اگر مراجعه ای به برخی مراکز درمانی داشته باشید که بخش چشم پزشک ی دارند حتما تعدادی از افراد را خواهید دید که به خاطر استفاده غیراصولی از لنز رنگی دچار مشکل شده اند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: لنزهای رنگی , خطر زخم قرنیه , نابینایی , عفونت چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی