خشکسالی زلزله خاموش فارس
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جازنیوز به نقل از مهر

محمد مهدی برومندی شامگاه پنج شنبه در اولین جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان، گفت: طی چهار سال گذشته استان فارس به دلیل خشکسالی های پیاپی لطمات فراوانی دیده که در این میان مسئولین وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به تصویب خشکسالی در این استان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: زمانیکه ۲۸ درصد از اشتغال استان به کشاورزی تعلق دارد بنا بر این خشکسالی نه تنها به مباحث مالی مردم بلکه به اشتغال استان نیز لطمه وارد کرده بنابراین باید با تخصیص اعتبارات خشکسالی به فکر کمک به زندگی مردم باشیم.

نماینده شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس تصریح کرد: ۸۰ هزار حلقه چاه این استان با ۱۰.۳ میلیارد متر مکعب برداشت آب توسعه کشاورزی استان را به همراه داشته در حالیکه امروز تمامی این چاه ها دچار مشکل شده اند.

برومندی یادآور شد:۱۶.۶ درصد از ارزش افزوده فارس به بخش کشاورزی تعلق دارد و ۱۲ درصد از تولیدات بخش کشاورزی و دامی کشور در این استان تولید می شود که با وجود چنین آماری توجه به رفع مشکلات خشکسالی باید در اولویت های وزارت جهاد کشاورزی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های صنعتی در این استان وجود ندارد تاکید کرد: زمانیکه ارزش افزوده اصلی استان و میزان اشتغالزایی فارس از بخش کشاورزی است یعنی زیر ساخت های صنعتی در این استان مناسب نیست.

نماینده شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس یادآور شد: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در این استان مناسب و چشم گیر نیست که در این راستا باید به فکر ارائه راهکارهای مناسب باشیم.

"آیت الله ایمانی" محور همدلی و اتحاد در فارس

برومندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای کار و تلاش در مجمع نمایندگان استان فارس، گفت: نماینده ولی فقیه در استان فارس محور اتحاد و همدلی در استان و مجمع نمایندگان فارس است.

وی تاکید کرد: این فضای کار و تلاش موجود در استان فارس بهترین فرصت برای توسعه زیر ساخت ها و افزایش خدمات رسانی به مردم است.

نماینده شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان استان فارس از کمترین تلاشی برای توسعه و پیشرفت استان فارس کوتاهی نمی کنند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , مجلس شورای اسلامی , زلزله ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 16 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی