تغذیه با شیر مادر نقش اساسی در كاهش مرگ و میر كودكان دارد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از ایرنا

 
1391/02/07 - 12:23

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر ' علیرضا مرندی' روز پنج شنبه در مراسم آغاز به كار همایش سالانه انجمن پزشكان كودكان ایران و سی سومین بزرگداشت استاد دكتر محمد قریب در كتابخانه ملی افزود: برخی مسائل شاید به ظاهر كوچك باشند اما بسیار پر اهمیت هستند كه توجه به آنها سلامت خانواده و جامعه را تضمین می كند.

وی با بیان اینكه والدین از نظر سلامت و پرورش كودكان نقش بسیار اساسی و مهمی دارند اظهارداشت:‌ رشته ای كه متخصصان طب كودك در آن فعالیت می كنند در واقع معلمی پزشكی است بنابراین از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است و ما می توانیم با اقدامات اساسی و پایه ای، در عرصه سلامت نقش مهمی را ایفا كنیم.

مرندی ادامه داد: شاید رشته تخصصی اطفال مانند رشته های دیگر در پزشكی درآمد زا نباشد اما نقش و تاثیر آن در داشتن خانواده و جامعه ای سالم انكار ناپذیر است ازاین رو باید به خود ببالیم.

وی تاكید كرد: كودكان امروز آینده سازان جامعه و كشور هستند بنابراین سلامت آنها ، سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت و این مهم نقش و اهمیت طب كودك را محرز می كند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان پزشكی گفت: طب كودكان به مانند سایر رشته های پزشكی نیاز چندانی به تجهیزات و ادوات پزشكی ندارد زیرا درصد بسیار بالایی از مشكلات كودكان با آموزش والدین و غربالگری قابل رفع است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تحقیقات نشان داده كه تغذیه با شیر مادر تا حد زیادی در كاهش مرگ و میر كودكان موثر است كه این مسئله نیاز به آموزش والدین و فرهنگ سازی در جامعه دارد.

مرندی گفت: متاسفانه دانشجویان ما دچار بدآموزی شدند و گمان می كنند رشته هایی كه نیاز به تجهیزات زیاد و پیچیده دارد، اساس پزشكی هستند در حالی كه مطالعات نشان داده تجهیزات پزشكی كمتر از چهار درصد در سلامت افراد نقش دارد در حالی كه عوامل اجتماعی مهمترین عامل هستند كه به راحتی می توانند در سلامت افراد موثر باشند.

همایش سالانه انجمن پزشكان كودكان ایران، دومین نشست علمی متخصصان كودكان ایران و تركیه و دوازدهمین كنگره پزشكان كودكان در كشورهای آسیایی و اروپایی تا دهم اردیبهشت ماه در كتابخانه ملی ایران برپا است.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: تغذیه , شیر مادر , كاهش مرگ و میر كودكان , انجمن پزشكان كودكان ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 884
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی